Audi
Typowe usterki: awarie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic; w silnikach Diesla TDI uszkodzenia turbosprężarek, w starszych również przepływomierzy powietrza i dwumasowych kół zamachowych; w jednostce 2.5 V6 TDI (popularna w A6 C5) dodatkowo zużycie wałków rozrządu i uszkodzenie pomp wtryskowych; motor 2.0 TDI z początkowego okresu produkcji (lata 2003-06) miał często problemy z pękającymi głowicami, uszkodzonymi kołami dwumasowymi, czasami też luzem na wale korbowym; w silnikach benzynowych FSI kłopoty może sprawiać nagar odkładający się na zaworach; w nowszych modelach A4 (B7) i A6 (C6) wzrosła liczba usterek elektroniki; w konfrontacji z kiepskimi nawierzchniami nietrwałe może okazać się zawieszenie, zwłaszcza w nowszych modelach - niestety, naprawy są drogie.
Ranking TUV: samochody Audi dość dobrze uplasowały się w rankingu TUV. W zestawieniu aut 4- i 5-letnich oraz 6- i 7-letnich najlepiej wypadł model A4 - w obu przypadkach sklasyfikowany jest w pierwszej dziesiątce! Audi A3 zajmuje miejsca w 2. lub 3. dziesiątce raportu, niezależnie od wieku. Wysoko plasuje się też model TT, zaś A6 najczęściej klasyfikowany jest w środku stawki.
Akcje serwisowe: usterka w układzie przeniesienia napędu (sprzęgła) w modelu A3 z silnikiem 2.0 TDI - problem dotyczy ok. 70 tys. egzemplarzy z lat 2003-04; aktualizacja oprogramowania airbagów w A6 wyprodukowanych w 2006 r.; nieprawidłowe działanie silniczka uruchamiającego tylną klapę, w wyniku czego może dojść do jej niespodziewanego zamknięcia - na polskim rynku kampanią objętych jest 440 egzemplarzy modeli A6 Avant, A6 Allroad oraz Q7, które wyprodukowano od lipca 2003 do lipca 2007r.