Samochody z silnikiem benzynowym, tracące najmniej na wartości
Trzy lata to pierwszy, najbardziej dotkliwy pod względem spadku wartości, okres dla samochodu. Ale okazuje się, że niektóre modele radzą sobie z tym problemem nad wyraz dobrze. Widać, że popyt na miejskie SUV-y wciąż w kraju jest duży, a czołówkę stanowią marki, które są w Polsce doceniane.
Liderem jest Volkswagen Tiguan, który w tym okresie średnio tanieje jedynie o ok. 24 proc. Kroku dotrzymują mu - kolejny SUV Kia Sportage i... miejski Fiat 500. Następny w kolejności jest technologiczny bliźniak Sportage, czyli Hyundai ix35. Pewnym zaskoczeniem może być pojawienie się w tym zestawieniu Porsche Panamery, czyli auta z górnej półki cenowej. Zwykle samochody tej klasy, w pierwszych latach tracą bardzo dużo ze swej wartości. Ale popyt na tę sportową limuzynę jest na tyle duży, że pozwala "trzymać" cenę.
Nissan Juke to rynkowy przebój, za to Opel Meriva to już w zasadzie rodzynek i to niezbyt tani. Obecność Mazdy CX-5 i Suzuki Swifta potwierdza od lat znany fakt, że auta tych marek stosunkowo niewiele tanieją. Miejski Peugeot również należy do chętnie kupowanych samochodów z drugiej ręki, zatem cena odzwierciedla jego popularność.