Berlinetta Aerodinamica Tecnica - tym rozwinięciem skrótu BAT oznaczane były aerodynamiczne projekty Alfa Romeo autorstwa studia Bertone.
Pierwszy z nich zaprezentowano w 1953 roku jako BAT 5, rok później pokazano prototyp BAT 7, a ostatni z nich BAT 9 powstał w 1955 roku. Każde z tych koncepcyjnych aut odznaczało się niebywale aerodynamiczną sylwetką nadwozia, pod którym kryły się silniki o dużej mocy używane w wyścigowych autach Alfy z tego okresu.
Po latach, w pracowniach Bertone powstał pomysł wskrzeszenia tych unikatowych projektów. Dobrą okazją była prezentacja przepięknej Alfy 8C Competizione. Jej precyzyjny układ jezdny, wspaniale brzmiący silnik V8 i doskonale zestrojone podwozie miały być wykorzystane do najnowszego projektu Bertone o kryptonimie BAT 11.
Powstał nawet szkic auta, które w ostatecznej formie miało stanowić główną atrakcję stoiska Bertone podczas zbliżających się targów w Genewie, o czym informował obecny wiceszef rodzinnej firmy - Marie-Jeanne Bertone.
Genewa bez Bertone? Czy to możliwe?! Niestety kilka dni temu szefowa zarządu Bertone i matka Marie-Jeanne Bertone - Pani Lilli Bertone w oficjalnym oświadczeniu prasowym poinformowała, że restrukturyzacja i przebudowa struktur wewnętrznych firmy jest powodem, dla którego prawdopodobnie nie zobaczymy Bertone w Genewie. W związku z tym jest małe prawdopodobieństwo, aby znalazły się fundusze na powstanie konceptu. Wielka szkoda, tym bardziej że targi w Genewie bez Bertone to już nie to samo.
Źródło: Bertone, Informacja Mototarget