Renault ZOE
Francuski elektryczny mieszczuch występuje w dwóch wersjach silnikowych. Słabszy motor generuje 65 kW, czyli 88 KM, a mocniejszy 68 kW, czyli 92 KM. Obydwa odznaczają się momentem obrotowym wynoszącym 220 Nm. Niezależnie od wersji samochód osiąga maksymalną prędkości 135 km/h, przyspiesza od 0 do 50 km/h w 4 s, a do 100 km/h w 13,5 s.
ZOE można kupić z akumulatorem o pojemności 22 kWh lub 41 kWh. Pierwszy z nich zapewnia zasięg NEDC wynoszący 240 km, co w praktyce ma przekładać się na 170 km latem i 115 km zimą. W przypadku pojemniejszego akumulatora zasięg NEDC wynosi 403 km (wersja R90 Z.E. 40) lub 367 km (wersja Q90 Z.E. 40), a w rzeczywistości odpowiednio 300 km i 280 km latem oraz 200 km i 180 km zimą.
Cennik Renault ZOE jest dość skomplikowany. Standardowa cena samochodu w wersji R90 22kWh wynosi 121,9 tys. zł, ZOE R90 Z.E. 40 – 131,9 tys. zł oraz 134,9 tys. zł za ZOE Q90 Z.E. 40.
Klient może jednak zdecydować się na zakup samochodu z opcją wynajmu akumulatora. Wówczas w salonie zapłaci odpowiednio: 89,9 tys. zł 99,9 tys. zł oraz 102,9 tys. zł. Co miesiąc będzie jednak musiał opłacać abonament, którego wysokość zależna jest od liczby pokonywanych w roku kilometrów i wynosi od 309 do 469 zł dla ZOE R90 22kWh, od 349 do 509 zł dla ZOE R90 Z.E. 40 albo 549 zł w przypadku ZOE Q90 Z.E. 40. W ostatniej opcji nie ma już limitu kilometrów.