Karma Revero
Nowoczesny świat samochodów elektrycznych wcale nie zaczął się od klientów szukających miejskich, poręcznych kompaktów.
Zdecydowanie bardziej u jego podwalin leżą konstrukcje tego typu co Karma Revero. Luksusowy sedan o sportowych osiągach był dekadę temu flagowym produktem firmy Fisker Automotive. Firmy, która bardzo mocno chciała konkurować z Teslą Elona Muska i miała na to spore szanse. Pogrzebały je finansowe problemy spowodowane przez rządowe dotacje i klęskę żywiołu, który zatopił statek wyładowany samochodami Henrika Fiskera. Po latach procesów i negocjacji, w tym roku na rynku pojawił się spadkobierca Fisker Automotive - firma Karma (ze sporą dawką chińskiego kapitału). Zmodernizowany, ówczesny model flagowy otrzymał nową nazwę - Revero.
Produkowane w Kalifornii auto to hybryda - napędzana elektrycznym silnikiem o mocy 403 KM, wspomaganym spalinowym generatorem o mocy 235 KM. Dzięki takiemu rozwiązaniu producent zapowiada maksymalny zasięg samochodu przekraczający 500 km i sportowe osiągi. Swoją maksymalną prędkość - elektronicznie ograniczone 200 km/h - osiąga w 5,6 sek. Za przyjemność jazdy tym autem trzeba jednak zapłacić ponad pół miliona złotych.