Opel Ampera-e
Drugie podejście Opla z modelem o tej nazwie, ma zrewolucjonizować rynek aut elektrycznych.
Pierwsza Ampera - samochód z napędem elektrycznym i spalinowym generatorem - funkcjonował na rynku w latach 2011 - 2014. Był to technologiczny bliźniak Chevroleta Volta, oferowanego przez GM za oceanem, szukający odbiorców w klasie C. Nie okazał się powalającym sukcesem, aczkolwiek udało mu sie zdobyć tytuł Samochodu Roku 2012.
Obecnie wchodząca do sprzedaży Ampera-e (bliźniacza konstrukcja z Chevroletem Bolt), to miejski hatchback klasy B. Według zapowiedzi producenta, 204-konny silnik elektryczny jest w stanie bez ładowania pokonać dystans przekraczający 400 km, co na tle bezpośredniej konkurencji jest wynikiem godnym pozazdroszczenia.
Pod podłogą schowano zestaw 60 kWh baterii li-ion, których pełne naładowanie w standardowym trybie zajmuje ok. 9h. Dostawcą najnowszej generacji akumulatorów jest koreański koncern LG Chem. Ich charakterystyczną cechą jest to, że mogą pracować w wyższych temperaturach niż obecnie, powszechnie stosowane. To pozwala na korzystanie z mniej rozbudowanych systemów chłodzenia baterii.
Ampera-e (oraz Bolt) jeszcze nie są sprzedawane, ale zapowiadana, wyjściowa cena tego drugiego w USA, to równowartość ok. 140 tys. zł. Auto zastąpi oferowanego tam za ok. 100 tys. zł, znacznie mniejszego Chevroleta Sparka EV.