Koncepcyjny Zero SR-X pokazuje, jak imponująco mogą wyglądać maszyny amerykańskiej marki

Zero to marka, która nie tylko jest jednym z kluczowych graczy na rynku motocykli elektrycznych, ale też pokazuje, że modele o takim napędzie mają mniej ograniczeń stylistycznych i mogą wyglądać bardzo futurystycznie. Teraz wraz z projektantami z Huge Desing poszli spory krok dalej.

Zero SR-XZero SR-X
Źródło zdjęć: © Zero
Szymon Jasina

Gdy testowałem motocykl zero SR/F jedną z rzeczy, która zrobiła na mniej najbardziej pozytywne wrażenie, był wygląd tej maszyny. Dbałość o szczegóły stylistyczne, ale też cała forma prezentują się świetnie. W dużym stopniu taki styl jest możliwy dzięku napędowi elektrycznemu, który co prawda opiera się o wielki akumulator, ale już sam silnik (też bardzo ładny) jest niewielki, a całość dość łatwo ubrać w wyjątkowe nadwozie.

O tym, że może ono być jeszcze zdecydowanie bardziej futurystyczne, przekonuje nowy koncept Zero SR-X. Za projekt odpowiada studio Huge Design, a Bill Webb, jego szef, tłumaczy, że już niedługo tak właśnie mogą wyglądać elektryczne motocykle. Trzymam za słowo i czekam na nowy model Zero w stylu SR-X-a.

Zero SR-X
Zero SR-X © Zero

Jednak nie tylko sama stylistyka jest nietypowa, ale cały koncept motocykla Zero SR-X. Z jednej strony mamy sportową pozycję siedzącą i mocno zabudowany dół, a z drugiej zupełnie czystą górą bez owiewki, za którą można by się schować. Jak tłumaczy Bill Webb - jest próba stworzenia nowej podklasy motocykli elektrycznych łączącej streetfightera z maszyną torową.

Płynne linie, detale, które nie byłyby możliwe w modelu spalinowym, ciekawe malowanie i przede wszystkim całokształt, który wygląda, jakby motocykl przyjechał z przyszłości, to coś co zdaniem Briana Wismanna, wiceprezesa Zero, przebija ich własne projekty. Koncept SR-X został stworzony przez zewnętrzne studio stylistyczne, ale to nie znaczy, że amerykańska marka nie może się nim inspirować.

Zero SR-X
Zero SR-X © Zero
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury