Subaru Forester
Ostatnimi czasy ogromną popularność zdobywają wszelkiej maści SUV-y, których utrzymanie jest znacznie kosztowniejsze od typowych osobówek. Większe zużycie paliwa czy dużo droższe ogumienie to tylko niektóre z listy powiększonych wydatków eksploatacyjnych. Ciekawą alternatywą dla nich są uterenowione kombi pokroju wspomnianego Volvo V70 XC oraz Alfy Romeo 156 Crosswagon Q4 jak i sztandarowy leśnik z plejadą gwiazd na masce - Subaru Forester pierwszej odsłony, który jest łącznikiem pomiędzy kombi, a typowym SUV-em.
Sprzedawany w latach 1997 - 2002 zdobył wielkie uznanie na światowych rynkach, pomimo braku silnika Diesla w ofercie i sporym apetycie silników benzynowych. Forester nadal przekonuje do siebie permanentnym napędem 4x4 i czterocylindrowymi bokserami, wytwarzającymi charakterystyczny pomruk. Gamę wolnossących jednostek otwiera dwulitrowy wariant o mocy 122 lub 125 KM, odrobinę za słaby do napędzania ważącego 1400 kg auta. Znacznie lepszym wyborem okazuje się 2,5-litrowy 165-konny wariant. Dalej w silnikowej hierarchii znajdują się turbodoładowane benzyniaki zapewniające ponadprzeciętne osiągi, słabszy 2,0 l oferuje 170 KM, mocniejszy 2,5 l aż 210 KM.