Kombi od Cadillac'a
Wśród piękna i historii Konkursu Elegancji w Pebble Beach, Cadillac zgotował miłośnikom tej marki światową premierę swojego najnowszego projektu samochodu seryjnego. Cadillac 2010 CTS Sport Wagon debiutuje w ten weekend na półwyspie Monterey.
Podobnie jak wiele historycznych modeli Cadillaca, nowy CTS Sport Wagon posiada charakterystyczną i dynamiczną sylwetkę. W samochodzie nowocześnie uformowano profil tyłu dodając stylu do wcześniej wyłącznie praktycznego charakteru samochodów kombi. Debiutujący Cadillac kombi oferuje wystarczającą ilość miejsca we wnętrzu i możliwość wyboru serii sześciocylindrowych silników, stwarzając tym samym alternatywę dla większych samochodów użytkowych.
Oprócz znakomicie sprzedającego się CTS sport sedan i siostrzanego CTS Coupe Concept, Sport Wagon wzbogaca oparty na designie renesans Cadillaca. Po premierze w Pebble Beach, CTS Sport Wagon pojawi się jesienią na światowych wystawach samochodowych - a w salonach Cadillaca na wiosnę 2009 r.
Zwracający uwagę profil został nadany kombi CTS, dzięki sylwetce sugerującej szybkość i efektywność aerodynamiczną. Posiada on ten sam rozstaw osi 2 880 mm (113,4 cala) jak CTS sport sedan i jest o 7 mm krótszy (0,3 cala). Jednakże oferuje ogromną przestrzeń bagażnika o pojemności 720 litrów, za tylnymi siedzeniami.
Technologia wtrysku bezpośredniego pomaga CTS zaoferować więcej mocy przy zapewnieniu ekonomicznego zużycia paliwa oraz obniżenia emisji. Dzięki silnikowi 3,6l - V-6 CTS w Sport Wagon, wtrysk bezpośredni przekłada się na moc 304 KM (227 kW), bez utraty wydajności i charakteryzuje 25% spadkiem emisji spalin przy uruchamianiu zimnego silnika. Zapewnia również normalną pracę na tańszej bezołowiowej benzynie "regular". Oczekuje się, że ekonomia zużycia paliwa przez Sport Wagon powinna być taka sama, jak wartości szczytowe istniejącego sport sedana - 26 mil/galon (ok. 9,2 l /100 km) przy jeździe autostradowej. Standardowy silnik 3,6l VVT wytwarzający moc 263KM (196kW) oraz 343 Nm momentu obrotowego jest podstawowym silnikiem w USA.
Podobnie jak CTS Sport Sedan, silniki V-6 połączone są z oszczędzającymi paliwo sześciobiegowymi skrzyniami biegów, włączając w to manualną sześciobiegową przekładnię Aisin oraz sterowaną elektronicznie sześciobiegową przekładnię automatyczną Hydra-Matic 6L50. Podobnie, jak w przypadku Sport Sedana, CTS Sport Wagon będzie opcjonalnie wyposażony w napęd na 4 koła.
Na rynek europejski i azjatycki opracowywany jest wydajny silnik turbo-diesel o pojemności 2,9 l. Jest to silnik kompaktowy, czterozaworowy, sześciocylindrowy silnik z rodziny GM, z górnym podwójnym wałkiem, który zapewnia optymalną ekonomię zużycia paliwa oraz zmniejszoną emisję i poziom hałasu. Silnik ten osiągać będzie moc 185 kW (250 KM).
Źródło: GM