Koło zapasowe? To już przeszłość
Różne rodzaje koła zapasowego
Czasy, kiedy w przypadku przedziurawienia opony wymieniało się dętkę minęły bezpowrotnie. Obecnie około 40 procent samochodów sprzedawanych w naszym kraju nie ma w bagażniku klasycznego, pełnowymiarowego koła zapasowego. Jak wygląda zapasówka XXI wieku? Oto nasz przegląd.
Czasy, kiedy w przypadku przedziurawienia opony wymieniało się dętkę minęły bezpowrotnie. Obecnie około 40 procent samochodów sprzedawanych w naszym kraju nie ma w bagażniku klasycznego, pełnowymiarowego koła zapasowego.
Stosując różnego rodzaju zamienniki, producenci przede wszystkim redukują koszty produkcji i oszczędzają na wadze auta, powiększając tym samym bagażnik. Czy z korzyścią dla kierowcy? Zdecydowanie nie. Jeśli zamiast zapasówki w bagażniku znajdziemy tajemniczy spray i minikompresor, o dalszej jeździe możemy zapomnieć. Chyba że w oponie mamy jedynie mały gwóźdź. Na dwa przypadki uszkodzenia opony w naszej redakcji, dwa razy dziura okazała się zbyt duża.