Premiery kolejnych samochodów Kii stają się coraz bardziej nudne. Koreańska firma nikogo już nie zadziwia, gdyż każdy następny model jest lepszy od poprzednika, a do tego w niczym nie odbiega od Europejskiej konkurencji. Najnowszy model jest inny. Venga wyszła o krok przed wszystkich, nawet najlepszych.
Kia Venga to samochód który został zaprojektowany w taki sposób aby połączyć funkcjonalność oraz przestrzeń charakterystyczną dla mikrovanów z segmentu B-MPV (Opel Meriva, Nissan Note, C3 Picasso) z dynamiczną stylistyką nadwozia przedstawicieli segmentu B hatchback (Toyota Yaris, Fiat Punto Evo, Ford Fiesta, Mazda 2, Skoda Fabia).
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ KII VENGI * Kia Venga ma kilka atutów, które mogą przeważyć na jej korzyść. Samochód nie dość, że jest ciekawy i bardzo dobrze wykonany, to jeszcze jest stosunkowo niedrogi. Cennik otwiera kwota niespełna 40 tys. zł, za przyzwoicie wyposażone auto z siedmioletnią gwarancją.
Pod maską najnowszej Kii możne znaleźć się jeden z czterech silników. Pierwszy z dwóch benzynowców ma pojemność 1,4 l i moc 90 KM. Drógi zaś to silnik o pojemności 1.6 l i mocy 125 KM. Do wyboru będzie również silnik wysokoprężny o pojemności 1.4 litra. Motor oferowany jest w dwóch konfiguracjach - 75 oraz 90 KM. Słabsza wersja współpracuje z pięciostopniową przekładnią manualną, mocniejsza zaś z sześciostopniową.
Kia Venga, jako pierwsza w tym segmencie pojazdów, oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest jako opcja we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach).
Auto dostępne jest w 4 wersjach wyposażenia do wyboru (S, M, L, XL). Kierowca Vengi będzie mógł dodatkowo personalizować swój pojazd korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Pośród nich znajdzie się również uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu. Wśród dostępnych opcji znajdują się także m.in. system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, tempomat oraz ogranicznik prędkości.
Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz głęboko przyciemniane szyby boczne. W wersji XL dostępny jest również bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem start/stop silnika, z funkcją zapobiegającą zatrzaśnięciu kluczyków we wnętrzu. Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi 2615 mm, a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej - przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.
Jeżeli 422 litry standardowej pojemności ładunkowej (w normalnej pozycji siedzeń) nie wystarczają, Venga oferuje kilka sposobów na poszerzenie zdolności przewozowej ładunku. I tak - dzięki dwupoziomowej podłodze bagażnika można szybko i łatwo zwiększyć wysokość bagażnika o 163 mm, a tym sam i jego pojemność do 552 litrów. Aby przewieźć przedmioty znaczniejsze wymiarowo, obie części tylnej dzielonej kanapy (60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji ‘Fold & Dive’. Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa. Po złożeniu obu siedzeń kanapy tylnej długość ładunkowa wynosi 1552 mm, a pojemność - 1486 litry do wysokości podsufitki.
* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ NOWEJ KII VENGI * Kia Venga mimo, że jest małym samochodem, jest również autem bezpiecznym. System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC jest coraz częściej stosowanym rozwiązaniem i Kia Venga w ten system jest wyposażona seryjnie lub opcjonalnie - w zależności od wersji wyposażenia. ESC obejmuje systemy kontroli trakcji (TCS) i wspomagający hamowanie awaryjne (BAS). Czołowa poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik dezaktywacji w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu. Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają dwa punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX oraz górnych taśm mocujących na obu skrajnych siedzeniach tylnych.