Koenigsegg zatrzyma rozbitą agerę RS, a klientowi zbuduje nowy samochód

Szwedzka firma Koenigsegg tworzy jedne z najszybszych samochodów na świecie. Jeden z nich został rozbity podczas testów przed dostarczeniem do klienta. Teraz egzemplarz ten zostanie u producenta, a dla amerykańskiego biznesmena będzie zbudowane nowe auto.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Połączenie ogromnej mocy i napędu na tylną oś oznacza, że koenigseggi to samochody, które wymagają wyjątkowych umiejętności. Czasem nawet profesjonalni kierowcy mogą mieć problemy. Tak było w przypadku agery RS gryphon, która była sprawdzana na dawnym torze testowym Saaba w Trollhattan. Samochód przechodził ostatnią kontrolę przed dostarczeniem do klienta, ale niestety całość zakończyła się mało szczęśliwie, gdyż samochód wpadł w poślizg i skończył w rowie.

Koenigsegg nie poinformował o tym, jak duże są zniszczenia i (przede wszystkim), czy dotknęły konstrukcji wykonanej z włókna węglowego. Kierowcy i pasażerowi nic się nie stało, ale od razu było wiadomo, że samochód będzie musiał przejść gruntowną naprawę.

Egzemplarz, o którym mowa, to zaprezentowany podczas targów w Genewie koenigsegg agera RS gGryphon o mocy 1360 KM. Jest to samochód zamówiony przez Manny’ego Khoshbina, biznesmana z południowej Kalifornii, który jest znanym kolekcjonerem supersamochodów z najwyższej półki. W swoim garażu posiada już bugatti veyrona, porsche 918 spydera, pagani huayrę, saleena S7 i mclarena P1.

Koenigsegg od razu po wypadku zapytał klienta, czy woli naprawiony samochód, czy szwedzki producent ma zbudować dla niego zupełnie nowy egzemplarz. Khoshbin, mimo tego, że będzie musiał przez to dłużej czekać, wybrał to drugie rozwiązanie. To oznacza, że rozbita agera RS po odbudowie zostanie w firmie i będzie pełniła funkcję samochodu pokazowego. I to nie byle jakiego. Oprócz najmocniejszej wersji silnika gryphon wyróżnia się wykończeniem nadwozia 24-karatowym złotem.

Szwedzki producent supersamochodów poinformował, że prace nad nowym samochodem dla Khoshbina już się rozpoczęły i egzemplarz ten ma wszystkich zadziwić. Oznacza to, że zapewne będzie jeszcze bardziej wyjątkowy.

Cała ta historia to nie tylko zła wiadomość dla Koenigsegga i Khoshbina, ale też dla innych klientów szwedzkiej marki. Mimo cen na poziomie kilku, a nawet kilkunastu milionów złotych nie brakuje chętnych na te samochody. Natomiast możliwości produkcyjne Koenigsegga są niewielkie, co oznacza długi czas oczekiwania – teraz jeszcze dodatkowo wydłużony przez potrzebę zbudowania dodatkowego egzemplarza.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇