Kobiecy Samochód Roku 2014
Panie chcą więcej
Do zamierzchłej przeszłości należą czasy, gdy kobiety nie jeździły samochodami wcale, albo siadały za kierownicą najmniejszych modeli. Nowinki techniczne ułatwiające parkowanie, lub robiące to prawie całkowicie samodzielnie, a także zwiększające bezpieczeństwo sprawiły, że panie coraz chętniej przesiadają się do pokaźnych modeli
Do zamierzchłej przeszłości należą czasy, gdy kobiety nie jeździły samochodami wcale, albo siadały jedynie za kierownicą najmniejszych modeli. Nowinki techniczne ułatwiające parkowanie, lub robiące to prawie całkowicie samodzielnie, a także zwiększające bezpieczeństwo sprawiły, że panie coraz chętniej przesiadają się do pokaźnych modeli. Panowie zaś, zachęceni ekonomiką poruszania się modelami z segmentu B, przesiadają się do aut, które jeszcze kilka lat temu uchodziłyby za kobiece. Nie należy też wierzyć w opowieści o damach, dla których przy wyborze pojazdu jedynie kolor lakieru odgrywa znaczącą rolę. Użytkowniczki naszych dróg są coraz bardziej świadome wartości poszczególnych marek, a także rozwiązań technicznych zastosowanych w różnych modelach. Zwracają też pilną uwagę na parametry techniczne.
Wpływ pań na rynek motoryzacyjny jest większy, niż można by przypuszczać. Nie tylko same kupują samochody, które często pełnią rolę drugiego pojazdu w rodzinie, ale też wpływają na decyzję o zakupie tego pierwszego. Jak się okazuje, w ponad połowie przypadków mają przeważający głos, a mężczyznom pozostaje tylko załatwić formalności u dealera. Jakie więc modele wybierają kobiety?
Na to pytanie odpowiadają wyniki plebiscytu Kobiecy Samochód Roku 2014. Głosy oddają w nim dziennikarki motoryzacyjne z 12 państw, a wybór podzielony jest na kilka etapów. W pierwszym spośród zakwalifikowanych do konkursu aut wyłaniane są trzy w danej kategorii, w drugim spośród nich wybierani są zwycięzcy w poszczególnych grupach, a na końcu ostateczny triumfator. Oto wyniki.