Syrena – królowa polskich szos
Ten sympatyczny (i co najważniejsze zaprojektowany od podstaw w Polsce) samochód to jedna z najciekawszych propozycji na rynku polskich klasyków. Auto produkowano od 1957 roku. Pierwsze odmiany Syreny to dziś prawdziwy rarytas. Znacznie prościej „upolować” wersję 105 z końca produkcji, czy nawet wariant nadwoziowy Bosto (czyli popularny, mały dostawczak zaprojektowany z przeznaczeniem głównie dla rolników). Ceny dobrze zachowanych pojazdów wahają się granicach od ok. 7 tys. zł, do nawet kilkunastu w przypadku aut profesjonalnie odrestaurowanych. W ogłoszeniach motoryzacyjnych znajdziemy również Syreny do kompletnej renowacji. Często jednak są to egzemplarze w naprawdę agonalnym stanie, na dodatek bez dokumentów. Warto więc zastanowić się, czy zamiast wydawać fortunę na remont, nie lepiej dołożyć kilka tysięcy złotych i stać się posiadaczem auta w dobrej kondycji.