2015 rokiem premier BMW
Koncern z Monachium postanowił w tym roku mocno przewietrzyć magazyny i odświeżyć niemal całą paletę modelową. Przed wakacjami zadebiutowała poliftingowa seria 1, wkrótce do salonów wjedzie zmodernizowana trójka, a pod koniec jesieni dygnitarze odbiorą kluczyki do najnowszej serii 7, wyznaczającej kierunek rozwoju niemieckiego producenta. W październiku zadebiutuje druga generacja bestsellerowego X1 (to najlepiej sprzedający się crossover w Europie po Volvo XC60), a początek roku szkolnego to okazja dla rodziców na kupno najnowszego, 7-osobowego minivana w postaci serii 2 Gran Tourer.
Zwolennicy samochodów z napędem alternatywnym mogą zdecydować się na i3 za 1305 złotych netto miesięcznej raty. Dla entuzjastów hybryd w topowym wydaniu przygotowano i8 rozpędzające się do setki w 4,4 sekundy, a na prądzie przejeżdżające maksymalnie 37 kilometrów w sprzyjających warunkach. Ten blisko 1,5-tonowy pojazd ma zaledwie 1,5-litrowy silnik spalinowy i moc systemową wynoszącą 362 KM. Cóż, europejski downsizing nie zna umiaru. W przypadku oferty finansowej BMW nie ma uprzywilejowanych grup zawodowych, a na lepszej pozycji negocjacyjnej są klienci wcześniej użytkujący auta bawarskiego producenta, mogący liczyć na rabaty rzędu 5-7 proc..