Mazda CX-3 – ładna i klasyczna
Produkowana od 2015 r. mała Mazda CX-3 przechodzi do historii jako model. Skradła serca konserwatywną techniką. Ma prostą budowę (np. belka skrętna z tyłu) oraz wolnossący silnik benzynowy 2.0 (121 lub 150 KM) z klasycznym automatem (manualem też). Nawet diesel 1.8 jest nieobciążony, bo generuje skromne 115 KM i nie potrzebuje AdBlue. Benzyniak nawet w najwyższym standardzie norm emisyjnych radzi sobie bez filtra cząstek stałych. Kiedy zajrzeć pod auto, to nawet Dacia Duster po roku 2018 wydaje się być bardziej zaawansowana technicznie. Mazda CX-3 nie jest zbyt przestronna, jeździ przeciętnie, jest kiepsko wyciszona i niezabezpieczona przed korozją, a i tak się ją ceni za wygląd i niezawodność. I dlatego jest droga, choć do 70 tys. zł można już wybierać.