Trwa ładowanie...
Moto Target
lakier
9 grudnia 2010, 13:12

Kierowcy kochają srebrne auta

Kierowcy kochają srebrne autaŹródło: Jakub Wielicki
dopjbkc
dopjbkc

Według badań przeprowadzonych przez DuPont, producenta między innymi lakierów samochodowych, srebrny po raz kolejny został uznany najpopularniejszym kolorem pojazdów w 2010 roku.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Jeszcze w zeszłym roku największym rywalem srebrnego był biały. W tym roku najbliżej zwycięzcy stanął natomiast czarny. Srebrny według specjalistów z DuPont zawsze był i będzie popularny kolorem. Wysoki wynik czerni to zasługa przeświadczenia, iż kolor ten bardzo często łączony jest z dobrami luksusowymi. Ponadto, czarne samochody to najczęstszy wybór w Chinach. W Europie czarny zyskał pierwszą lokatę, na drugim miejscu pojawił się szary, a srebrny na trzecim.

Popularność szarych samochodów może wzrastać, bowiem kolor ten łączy w sobie zalety praktyczne i estetyczne. Co więcej, stosowany z odpowiednimi domieszkami pozwala uzyskać ciekawe kombinacje, w rezultacie stając się doskonałą alternatywą dla srebrnego. Biel, tak popularna jeszcze kilka lat temu, w tym roku musi się zadowolić trzecim miejscem w rankingu globalnym:

  1. srebrny 26%
  2. czarny 24%
  3. biały/szary 16%
  4. czerwony 6%
  5. niebieski 5%
  6. brązowy/beżowy3%
  7. zielony 2%
  8. żółty/złoty 1%
  9. inne < 1%

Zestawienie powstało w oparciu o dane dotyczące kolorów nowych samochodów zakupionych w 2010 r. Analitycy zwracają uwagę, iż z roku na rok wzrasta udział samochodów brązowych i beżowych, co może oznaczać, iż w przyszłym roku kolory te osiągną wyższy wynik w rankingu.

dopjbkc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dopjbkc
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj