Kia Soul 1,6 CRDi
Kwadratowa dawka oryginalności
None
Na rynku pojawiła się w 2008 i od razu wywołała falę kontrowersji. Wyglądem, przeznaczeniem i przy okazji ceną. Z powyższych powodów nie udało jej się szturmem zdobyć polskiego rynku, choć w rankingach sprzedaży prezentowała się nieźle. Druga generacja nie jest już tak twarda i surowa w środku. To kompaktowa propozycja łącząca w sobie cechy crossovera (zwiększony prześwit) i funkcjonalnego hatchbacka. Do tego oferuje długą listę opcji i przestronne wnętrze.
Wymiarami Soul odpowiada klasie kompaktowej. Ma 414 centymetrów długości i aż 180 szerokości. Rozstaw osi na poziomie 257 cm to porównywalna wartość z Octavią pierwszej generacji. Jednak nie wymiary stanowią o atrakcyjności prezentowanej Kii, a detale zewnętrzne. Projektanci poświęcili wiele miesięcy, aby odkleić od koreańskiego auta łatkę „pudełka na kołach”. Wyrazista bryła z dynamicznymi przetłoczeniami wciąż przypomina prostokąt, ale znacznie ładniejszy. Uwagę zwraca zwłaszcza przód, do którego przytwierdzono LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej, a także liczne srebrne listwy dostępne w wyższych specyfikacjach. Kierunkowskazy w lusterkach i ciekawe wzory aluminiowych obręczy o średnicy 16 lub 17 cali stanowią dobre uzupełnienie. Z tyłu w oczy rzuca się pionowa klapa bagażnika i wydatne światła przeciwmgłowe upiększone srebrną obwódką.