Bardziej europejska
Sorento nigdy nie biło się w Polsce o prym w rankingach sprzedaży, ale na świecie udało się Koreańczykom znaleźć ponad 2 miliony nabywców. Przestronne wnętrze, dość atrakcyjna cena i przyzwoity wygląd nie przekonały Polaków do azjatyckiej definicji SUV-a. Z najnowszym wcieleniem ma być zupełnie inaczej. Kia zdecydowanie dojrzała do bycia poważnym graczem w segmencie dla najbardziej wymagających klientów. Trzecia generacja urosła, zyskała na atrakcyjności i nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych.
O tym, że Azjaci przyłożyli się do projektu Sorento niech świadczy wartość współczynnika oporu powietrza – 0,33. To bardzo przyzwoity wynik wyraźnie sugerujący Europejczykom, że Kia zamierza na dłużej zadomowić się w klasie SUV-ów. Ponadto, do dyspozycji klienta oddano ksenonowe reflektory z LED-ami do jazdy dziennej, 8 lakierów (perłowych i metalicznych), a także 3 wzory aluminiowych obręczy w rozmiarze od 17 do 19 cali. Zwarta karoseria z długą maską i potężnych gabarytów atrapą chłodnicy stylizowaną na plaster miodu, zwiastuje nowy kierunek stylistyczny samochodów tego koncernu. Płyta podłogowa pozostała ta sama, co w poprzedniej generacji, ale konstrukcja znacznie odmłodniała.