Kia Lotos Race na Lausitzring
Mali, mĆodzi szaleĆcy!
None
Przedszkole wyĆcigowe, tak moĆŒna nazwaÄ tÄ seriÄ â ale nazwaÄ jÄ nudnÄ seriÄ , absolutnie juĆŒ nie moĆŒna. PotwierdzÄ to wszyscy Niemcy zasiadajÄ cy na trybunach toru w Lausitzring! DosĆownie.
KtoĆ powie, ĆŒe przesadzam, ktoĆ powie, ĆŒe jestem pomylony, ale skoro tak, to pomyleni sÄ tysiÄ ce NiemcĂłw, ktĂłrzy zebrali siÄ tego weekendu na torze (jednym z wielu - ach, kiedy my doczekamy siÄ prawdziwych torĂłw?!) Lausitzring we wschodnich Niemczech. TuĆŒ za OdrÄ . To okazja, aby nawet polscy kibice z przygranicznych miast i miasteczek, mogli zetknÄ Ä siÄ z kilkoma seriami wyĆcigowymi, w tym, najbardziej emocjonujÄ cÄ , DTM!
Kijanki, choÄ nie majÄ po 500 KM, choÄ pÄdzÄ c na szerokiej prostej startowej wyglÄ dajÄ jakby staĆy w miejscu, to na niektĂłrych odcinkach rozpÄdzajÄ siÄ do 160-180 km/h. PrÄdkoĆÄ maksymalna wynosi 190km/h. KsztaĆtem przypominajÄ kostki Rubika, i sÄ rĂłwnie wywrotne! SpotkaÄ jÄ na dachu nie jest wcale takÄ rzadkoĆciÄ ... Moc tych znikomych jednostek napÄdowych to rĂłwne 85KM. Niewiele, prawda? Ale niewielka jest teĆŒ masa wĆasna, ktĂłra wynosi 840 kilogramĂłw, co sprawia, ĆŒe przyspieszenie jest caĆkiem przyzwoite. Jednak to nie prÄdkoĆÄ, ani osiÄ ganie pierwszej setki w uĆamkach sekundy jest tutaj najwaĆŒniejsze. NajwaĆŒniejsze sÄ zakrÄty, Ćuki, hamowania, stabilnoĆÄ i... kierowca! Tak â bo wszystkie Picanto sÄ identyczne mechanicznie, a najwiÄkszÄ rĂłĆŒnicÄ stanowiÄ wĆaĆnie kierowcy w nich zasiadajÄ cy, krÄcÄ cy kierownicÄ , operujÄ cy hamulcem i gazem. Tutaj wychodzi kto jest dobry, a kto nie.