Kia wybrała tegoroczny Salon Samochodowy w Genewie, jako miejsce zarówno dla swoich światowych, jak i europejskich premier. Po raz pierwszy na świecie została pokazana druga generacja modelu Cee’d, zaś swą premierę na starym kontynencie miały modele Ray EV oraz Track’ster. Koreański producent zaprezentował również swoje najnowsze technologie w dziedzinie ekologii oraz infotainment.
Z pewnością jedną z najważniejszych premier tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie była prezentacja nowej Kii Cee’d. Był to niezwykle ważny moment dla koreańskiej marki, zwłaszcza z powodu wysokich oczekiwań, jakie wszyscy mieliśmy w stosunku do tego modelu. Było to spowodowane niewątpliwym sukcesem pierwszej generacji. Czy nowy Cee’d zdoła dorównać swojemu poprzednikowi? Niewątpliwe ma szansę, ciekawa stylistyka zarówno na zewnątrz, jak i w środku, bardziej zaawansowana technika czy oszczędne silniki przemawiają na plus drugiej generacji Cee’d-a.
Pierwszą z europejskich premier był model Ray EV, w pełni elektryczny model dostępny już w Korei. Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 50 kW. Zasilany baterią polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 16,4 kWh, Ray EV potrafi przejechać 139 km. Pełne ładowanie w trybie szybkim zajmuje zaledwie 25 minut. Ten niewielki model o długości zaledwie 3,6 metra, pokazuje, że Kia włącza się do ekologicznego wyścigu.
Kolejnym modelem zaprezentowanym po raz pierwszy na starym kontynencie jest Track’ster, którego mogliśmy wcześniej zobaczyć na tegorocznym Chicago Auto Show. Model konstrukcyjnie bazuje na obecnie produkowanej Kii Soul. Wyróżnia się zestrojonym pod kątem maksymalnych osiągów sportowym, obniżonym zawieszeniem oraz wzmocnionymi hamulcami. Samochód jest niemal identyczny, jak ten pokazany USA. W wersji europejskiej 2-litrowy silnik o mocy 253 KM zastąpiony został turbodoładowaną jednostką benzynową 1,6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) o mocy 215 KM. Za przeniesienie mocy odpowiadać ma sterowany elektrycznie napęd 4x4.
Na genewskim Salonie Samochodowym Kia pokazuje także swoje koncepcje IVI (in-vehicle-infotainment) oraz UCD (user-centred driving), przedstawione po raz pierwszy w styczniu 2012 na wystawie Consumer Electronic Show w Las Vegas. Koncepcje te pokazują rozwój samochodowych systemów infotainment, komunikacji oraz wspomagających bezpieczeństwo jazdy.
Na stoisku eksponowane są także rozwiązania i technologie zespołów napędowych, które pozwalają uzyskiwać lepsze wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 do atmosfery. Możemy zobaczyć tam choćby debiutującą w nowym modelu Kia cee’d dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT, jak i oszczędnego, trzycylindrowego Diesla o pojemności 1.1 litra.