Kia i jej premiery w Genewie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Kia wybrała tegoroczny Salon Samochodowy w Genewie, jako miejsce zarówno dla swoich światowych, jak i europejskich premier. Po raz pierwszy na świecie została pokazana druga generacja modelu Cee’d, zaś swą premierę na starym kontynencie miały modele Ray EV oraz Track’ster. Koreański producent zaprezentował również swoje najnowsze technologie w dziedzinie ekologii oraz infotainment.

Z pewnością jedną z najważniejszych premier tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie była prezentacja nowej Kii Cee’d. Był to niezwykle ważny moment dla koreańskiej marki, zwłaszcza z powodu wysokich oczekiwań, jakie wszyscy mieliśmy w stosunku do tego modelu. Było to spowodowane niewątpliwym sukcesem pierwszej generacji. Czy nowy Cee’d zdoła dorównać swojemu poprzednikowi? Niewątpliwe ma szansę, ciekawa stylistyka zarówno na zewnątrz, jak i w środku, bardziej zaawansowana technika czy oszczędne silniki przemawiają na plus drugiej generacji Cee’d-a.

Pierwszą z europejskich premier był model Ray EV, w pełni elektryczny model dostępny już w Korei. Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 50 kW. Zasilany baterią polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 16,4 kWh, Ray EV potrafi przejechać 139 km. Pełne ładowanie w trybie szybkim zajmuje zaledwie 25 minut. Ten niewielki model o długości zaledwie 3,6 metra, pokazuje, że Kia włącza się do ekologicznego wyścigu.

Kolejnym modelem zaprezentowanym po raz pierwszy na starym kontynencie jest Track’ster, którego mogliśmy wcześniej zobaczyć na tegorocznym Chicago Auto Show. Model konstrukcyjnie bazuje na obecnie produkowanej Kii Soul. Wyróżnia się zestrojonym pod kątem maksymalnych osiągów sportowym, obniżonym zawieszeniem oraz wzmocnionymi hamulcami. Samochód jest niemal identyczny, jak ten pokazany USA. W wersji europejskiej 2-litrowy silnik o mocy 253 KM zastąpiony został turbodoładowaną jednostką benzynową 1,6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) o mocy 215 KM. Za przeniesienie mocy odpowiadać ma sterowany elektrycznie napęd 4x4.

Na genewskim Salonie Samochodowym Kia pokazuje także swoje koncepcje IVI (in-vehicle-infotainment) oraz UCD (user-centred driving), przedstawione po raz pierwszy w styczniu 2012 na wystawie Consumer Electronic Show w Las Vegas. Koncepcje te pokazują rozwój samochodowych systemów infotainment, komunikacji oraz wspomagających bezpieczeństwo jazdy.

Na stoisku eksponowane są także rozwiązania i technologie zespołów napędowych, które pozwalają uzyskiwać lepsze wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 do atmosfery. Możemy zobaczyć tam choćby debiutującą w nowym modelu Kia cee’d dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT, jak i oszczędnego, trzycylindrowego Diesla o pojemności 1.1 litra.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła