Kawasaki prezentuje nowe odsłony offroadowych modeli KX250 i KLX230R S 

Kawasaki od dziesięcioleci oferuje motocykle do motocrossu i maszyny enduro. To kategorie, w których może nie ma większych rewolucji, ale jest za to stała ewolucja. W końcu mowa o maszynach wykorzystywanych nie tylko do zabawy, ale też udziału w zawodach sportowych.

Kawasaki KLX230R SKawasaki KLX230R S
Źródło zdjęć: © Kawasaki
Szymon Jasina

Na rocznik 2025 Japończycy przygotowali dwie nowości. Pierwszą z nich jest cross KX250 i jego odmiana cross country o nazwie KX250X (z oponami 21 i 18 cali). Zmiany w silniku i jego osprzęcie miały na celu poprawę mocy przy niskich prędkościach i wyczucie gazu na wyjściach z zakrętów. Na prowadzenie mają wpłynąć również ulepszenia ramy i zawieszenia, które zostały przeszczepione z topowego KX450, zaktualizowanego rok wcześniej.

Kawasaki chwali się też poprawioną ergonomią - manetkami i nadwoziem - która ma ułatwić balansowanie na motocyklu. Nowości elektroniczne natomiast dotyczą trybów jazdy i kontroli trakcji, a ich ustawieniami można sterować przełącznikiem z kierownicy. Do tego możliwe jest połączenie jednośladu ze smartfonem i m.in. ustawianie mapy silnika za pomocą aplikacji.

Kawasaki KX250
Kawasaki KX250 © Kawasaki

Choć w ofercie Kawasaki jest też wspomniane KX250X, to modelem stworzonym typowo do enduro lub po prostu dłuższych offroadowych tras jest jest KLX230R, który debiutuje teraz w ulepszonej odmianie S. Ważną nowością jest to, że teraz zapłon zabezpieczony i uruchamiany jest kluczykiem - w końcu tego typu maszyny mogą być zostawiane w miejscach publicznych. Drugą najbardziej kluczową zmianą jest powiększenie zbiornika paliwa do 7,6 l oraz wykonanie go ze stali zamiast z plastiku.

Stylistyka Kawasaki KLX230R S inspirowana jest nowymi modelami KX. Dzięki przeprojektowanej ramie pomocniczej siedzi się nieco niżej (875 mm). Komfort natomiast poprawiono stosując grubszą poduszkę siedziska - ma ona 80 mm, czyli o 6 mm więcej niż dotychczas. Inżynierowie dopracowali też silnik o pojemności 233 cm3 m.in. ograniczając drgania czy zmniejszając zawór dolotowy.

Kawasaki KLX230R S
Kawasaki KLX230R S © Kawasaki
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3