Trwa ładowanie...

Kawasaki Ninja ZX-4R jesienią w Polsce

Świetna wiadomość - małe czterocylindrowe, wysokoobrotowe silniki nadal są wśród nas. Kawasaki szykuje się do rozpoczęcia sprzedaży modelu Ninja ZX-4R, którego sercem jest wyjątkowa jednostka napędowa.

Kawasaki Ninja ZX-4RKawasaki Ninja ZX-4RŹródło: Kawasaki
d28szw9
d28szw9

Mały silnik, cztery cylindry i naprawdę spora jak na tę pojemność moc - to wszystko brzmi jak świetny przepis na motocykl sportowy. Kawasaki idzie pod prąd temu, co w ostatnich latach było głównym trendem na rynku. Wszystko dzięki nowemu silnikowi, który mimo tylko 399 cm3 pojemności ma cztery cylindry. Efekt - kręci się do ponad 15 000 obr./min.

Nowa jednostka napędowa Japończyków ma przy tym sporą moc, dziś kojarzącą się z dwa razy większymi silnikami. Ninja ZX-4R osiąga 77 KM przy 14 500 obr./min, a dzięki wlotowi powietrza Ram Air nawet 80 KM. Oczywiście taka konstrukcja silnika wiąże się z niższym momentem obrotowym, który maksymalnie wynosi 39 Nm przy 13 000 obr./min.

Kawasaki Ninja ZX-4R to jednak prawdziwy sportowiec. Co więcej, mimo małej pojemności przy tworzeniu tego motocykla Japończycy wykorzystali w pełni swoje doświadczenie z torów wyścigowych i wrzucili na pokład dużo zaawansowanych rozwiązań kojarzących się raczej z modelami klasy wyższej.

Podwozie inspirowane jest motocyklem Kawasaki World Superbike Ninja ZX‑10RR, w przypadku ramy zdecydowano się natomiast na konstrukcję kratownicową. Za hamowanie odpowiadają z przodu dwie tarcze 290 mm, natomiast w kwestii zawieszenia Kawasaki zapewnia, że udało się znaleźć kompromis pomiędzy jazdą torową a codzienną po publicznych drogach. Nie zapomniano też o zaawansowanej elektronice z czterema trybami jazdy (w tym jednym ustawianym indywidualnie).

d28szw9

Oprócz standardowego modelu Ninja ZX-4R w ofercie znajdzie się też bogatsza odmiana ZX-4RR. W jej przypadku z tyłu zamontowano amortyzator Showa BFRC lite – ten sam typ, co wykorzystany w motocyklu Ninja ZX‑10R. Wersja ta wyposażona jest też w działający w górę i w dół quickshifter.

Kawasaki Ninja ZX-4R i ZX-4RR trafią do sprzedaży w Europie (w tym w Polsce) jesienią 2023 r. Ceny tych modeli poznamy bliżej debiutu w salonach.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj