Kampery
Ten sposób spędzania wakacji jest na tyle zróżnicowany, że każdy znajdzie coś dla siebie
Laika
To włoska firma o renomie producenta wysokiej klasy kamperów (klasa premium). Może się pochwalić 45-letnim doświadczeniem w projektowaniu, produkcji i montażu samochodów kempingowych. Bardzo szeroka gama modeli składa się z kilkunastu wersji. Ceny od 180 do prawie 500 tysięcy złotych.
Dethleffs
Idea firmy Dethleffs pozostaje przez wszystkie lata niezmienna - "Dethleffs to przyjaciel rodziny". Bardzo duża gama modeli zawiera: Globe S, Globebus, Globe 4, Esprit. Największym przedstawicielem jest Globetrotter XXL, a najbardziej ekskluzywnym Magic Edition oraz Premium Liner.
Sunlight
Niewielkie kampery, przystępne cenowo, idealne dla rodziny 2+1, bądź pary. Bardzo popularne na europejskim rynku. Bazują na samochodach Fiata. Występują z zabudową typu alkowa oraz półzintegrowaną. Produkowane w Niemczech, co ciekawe, na najdłuższej linii montażowej w Europie (450 metrów).
Possl
Niemiecka marka specjalizująca się w niewielkich, zintegrowanych modelach, właściwie będących kamper-vanami. Wymiarami (szerokością) nie przekraczają klasycznych aut dostawczych, co wpływa na łatwość prowadzenia. Wybór jest ograniczony do pięciu modeli od 5,3 do 6,4 metra długości. Wysoce mobilne, bardziej do podróżowania niż obozowania. Skierowane raczej do ludzi aktywnych.
Globecar
Podobnie jak Possl, producent kamperów o niewielkich rozmiarach. Marka bardzo utytułowana, wielokrotnie nagradzana w branżowych konkursach. Wielkością (szerokością) także zbliżona do auta dostawczego. Bazuje na samochodach Fiata i Citroena.
Romer Niewiadów
Mamy również pierwszego polskiego kampera z prawdziwego zdarzenia. To Romer Niewiadów, bazuje na podwoziu Fiata. Firma została założona w 2012 roku i jest kontynuatorem tradycji Niewiadów S.A w zakresie produkcji pojazdów kempingowych. Sprzedawane są na terenie Polski, ale również za granicą, na konkurencyjnym europejskim rynku. Ceny rozpoczynają się od 210 000 złotych.
Knaus
Knaus, to doskonale znana i ceniona marka, która już od 25 lat wdraża innowacyjne pomysły oraz prezentuje pojazdy, które są inspiracją dla innych w branży kempingowej. Bazują zwykle na autach Fiata. Niewielka liczba modeli nadrabiana jest wysoką jakością wykonania i funkcjonalnością. Największym przedstawicielem jest zintegrowany model Sky i Plus. Cena od 210 000 do 330 000 tysięcy zł.
Hymer
Kolejna niemiecka klasyka wśród kamperów. Tym razem ekskluzywna. Firma zapoczątkowana została w 1923 roku niedaleko Bad Waldsee. Założycielem był Alfons Hymer. Pierwsze modele kempingowe powstały w 1972 roku. Producent jest autorem wielu nowatorskich rozwiązań, jak choćby podwójna podłoga. Wyznacza trendy i jest klasą samą w sobie. Specjalizuje się w dużych, luksusowych autach zintegrowanych, ale znajdziemy także niewielkie, zwinne modele typu van.