Kajetanowicz liderem Mistrzostw Europy

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Wymarzone drugie miejsce, 11 oesów ukończonych na podium w tym aż 3 wygrane, a także 30 zdobytych punktów i oszałamiająca średnia prędkość – 123,3 km/h, a to wszystko w debiucie na zdumiewająco szybkich szutrach. Taki jest bilans załogi LOTOS Rally Team w 6. rudzie europejskiego czempionatu.

Te liczby nie kłamią - Kajetanowicz i Baran w swoim pierwszym występie w Rajdzie Estonii byli absolutną rewelacją tych zawodów. Na najszybszych drogach Europy – szalonych odcinkach specjalnych wytyczonych między licznymi jeziorami południowo-wschodniej Estonii, załoga LOTOS Rally Team zaprezentowała wszystkie cechy, jakie są potrzebne, by skutecznie rywalizować na tych trasach. Polacy nie tylko dotrzymywali tempa zawodnikom, którzy mają za sobą wiele startów w tych zawodach, lecz przez cały rajd bili się z mistrzem Estonii o zwycięstwo.

Dzięki fantastycznemu występowi w 6. rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy, zawodnicy LOTOS Rally Team powrócili na fotel liderów cyklu. Kajetanowicz jest także na najlepszej drodze do obrony tytułu Szutrowego Mistrza Europy, który wywalczył w sezonie 2014. W punktacji FIA ERC Gravel Master Polak ma już 34 punkty przewagi nad drugim Craigiem Breenem.

Kajetan Kajetanowicz: "Trudno wyrazić słowami jak bardzo jesteśmy szczęśliwi, jak bardzo jesteśmy zadowoleni. Miejsce na podium było moim marzeniem przed naszym pierwszym startem w Estonii. To niebywałe, że potrafiliśmy wygrywać odcinki specjalne z całą czołówką Estonii i Mistrzostw Europy. LOTOS Rally Team wykonał tytaniczną pracę przed i w trakcie tego rajdu. Dzięki temu mogłem tak szybko jechać tym samochodem i tak bardzo mu zaufać, choć czasami nie byłem pewien czy się uda. Rozmawiałem z ludźmi, którzy bardzo dobrze znają miejscowych kierowców i tutejsze warunki. Oni wiedzą, że debiutantom bardzo trudno odnieść sukces w tych zawodach. Wiedzą też, że na tych odcinkach trzeba tak mocno ryzykować. Nasze ryzyko się opłaciło. Jesteśmy liderami Rajdowych Mistrzostw Europy. Przez kilka najbliższych dni możemy spać spokojnie. Zasłużyliśmy na chwilę odpoczynku, ale potem mocno bierzemy się do roboty. Chcemy dobrze wykorzystać nadchodzące tygodnie i pracować jeszcze ciężej, ponieważ mamy jeszcze dużo do
zrobienia w Mistrzostwach Europy".

Jarek Baran: "To były wyjątkowo szybkie dwa dni tegorocznych mistrzostw Europy. Średnie prędkości na estońskich odcinkach są niewiarygodne i w takich warunkach drobne detale mają ogromne znaczenie. Mieliśmy bardzo dobre tempo i nie popełnialiśmy błędów. To kolejny dobry rajd dla Lotos Rally Team".

Klasyfikacja Rajdu Estonii – 6. rundy FIA ERC:

  1. Aleksiej Łukjaniuk (Białoruś) 1:32:25,4 s.
  2. Kajetan Kajetanowicz (Polska) + 12,7 s.
  3. Rainer Aus (Estonia) + 1:07,0 s.
  4. Siim Plangi (Estonia) + 2:06,9 s.
  5. Timmu Korge (Estonia) + 2:23,7 s.
  6. Raul Jeets (Estonia) + 3:36,2 s.
  7. Dominikas Butvilas (Litwa) + 4:50,8 s.
  8. Jarosław Kołtun (Polska) + 5:20,8 s.

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Europy po Rajdzie Estonii:

  1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 133 pkt.
  2. Craig Breen (Irlandia) 128 pkt.
  3. Aleksiej Łukjaniuk (Białoruś) 82 pkt.
  4. Robert Consani (Francja) 55 pkt.
  5. Siim Plangi (Estonia) 42 pkt.
  6. Bruno Magalhaes (Portugalia) 38 pkt.
  7. Freddy Loix (Belgia) 35 pkt.
  8. Jaromir Tarabus (Czechy) 34 pkt.

Klasyfikacja FIA ERC Gravel Master po Rajdzie Estonii:

  1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 188 pkt.
  2. Craig Breen (Irlandia) 154 pkt.
  3. Aleksiej Łukjaniuk (Białoruś) 116 pkt.
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła