4. Opel Kadett/Astra
Opel Kadett w wersji kabriolet to przede wszystkim niska cena. Kształty nieco już trącą myszką, ale auto ma swoich wielbicieli. Większość egzemplarzy jest w opłakanym stanie, jednak do 4 tys. zł znajdziemy egzemplarz w niezłej kondycji.
O wiele bardziej komfortowym i nowszym sposobem na otwartego Opla jest zakup szalenie popularnej Astry F Cabriolet. Produkowana była od 1993 r. Bardzo udane kształty, nawet po latach nie tracące zbytnio uroku zostały zaprojektowane przez legendarne studio Bertone. Otrzymujemy miękki i elektrycznie składany dach oraz cztery miejsca siedzące. W tym przypadku również - podobnie jak w Golfie i Escorcie - możemy liczyć na całą masę tanich części zamiennych, a naprawy podejmie się niemal każdy mechanik.
Pod maską występowało aż sześć różnych jednostek napędowych. Jeżdżącą Astrę Cabrio znajdziemy już za 3-4 tysiące złotych, choć ceny porządnych egzemplarzy zaczynają się od kwoty od około 6 tys. zł. Najdroższe egzemplarze kosztują niewiele poniżej 10 tys. zł, czyli tyle, ile sobie założyliśmy.