2. Ford Escort Cabriolet
Escort, odwieczny konkurent Golfa, również w klasyfikacji kabrioletów toczył zażartą walkę o sprzedaż. Historia Escorta Cabrio rozpoczęła się niemal w tym samym czasie, co historia konkurenta z Wolfsburga, czyli w 1980 roku. W otwartej wersji zadebiutowała trzecia generacja - MkIII. Później były kolejne, MkIV i wreszcie MkV, MkVI oraz MkVII. Właśnie te trzy ostatnie są najbardziej komfortowe, posiadają miękki, składany dach, a łatwy dostęp do części zamiennych i niskie koszty napraw mogą zachęcić do zakupu.
Pierwsze generacje, choć również widywane na serwisach ogłoszeniowych, to propozycja raczej dla wielbicieli youngtimerów, którzy zatroszczą się o przyszłość auta i pogodzą się z trudną eksploatacją i mniejszym komfortem. Escortów pierwszej generacji jest znacznie mniej na rynku wtórnym, a ich ceny zaczynają się już od 2-3 tys. zł.
Zakup najmłodszego Escorta, czyli MkVII również nie nadszarpnie zbytnio budżetu. Ceny w zasadzie kończą się jeszcze przed naszą granicą 10 tys. zł. Za 5 do 7 tysięcy znajdziemy naprawdę zadbane i pewne auto. Warto zaznaczyć, że Escort i Golf w otwartych wersjach były produkowane przez te same zakłady Karmanna.