Optycznie nowy model legendarnego Corvette nie różni się wiele od obecnej generacji. Żeby zobaczyć najważniejsze zmiany, trzeba zajrzeć pod maskę.
Nowa Corvette otrzyma zupełnie nowy silnik V8 oznaczony symbolem LS3 o pojemności 6,2-litra. Standardowo jego moc wynosi 436 KM przy 586 Nm, ale po opcjonalnym zamontowaniu podwójnego układu wydechowego wzrasta do 443 KM osiągając maksymalny moment obrotowy 585 Nm. To sprawić ma, że Porsche 911 Carrera S, czy nawet Aston V8 będą miały duże problemy z nowym wcieleniem Corvette.
Oficjalnie prędkość maksymalna wynosi 304 km/h, ale już pierwsze fabryczne testy pokazały, że można pojechać jeszcze szybciej. Przyśpieszenia, jakie oferuje V8 są więcej niż wystarczające, pierwsze 100 km/h zobaczymy na prędkościomierzu lub wyświetlaczu Head Up Display na szybie po upływie 4,3 sekund. W Corvette zamontowano też nową automatyczną skrzynię biegów z 6 przełożeniami
i możliwością ich zmiany łopatkami przy kierownicy.
Z zewnątrz model 2008 poznamy po nowych wzorach obręczy aluminiowych i nowych kolorach lakierów. Ale akurat te zmiany mają marginalne znaczenie dla posiadaczy i wielbicieli Corvette. Auto wejdzie do sprzedaży w USA pod koniec tego roku, jako model 2008. W Europie pierwsi klienci odbiorą auta na wiosnę 2008. Na pewno GM pokaże nową Corvette na IAA we Frankfurcie.
Źródło: GM, Informacja Mototarget