| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10273/seat-zniszczyc-10.jpeg',550,451) ) |
| --- | Podczas finału akcji „Zniszczyć czy ocalić”, zrealizowano wolę głosujących w sms-owej sondzie i roztrzaskano o ziemię nowiutkiego Seata Alteę. Od 10 dni samochód wisiał na wysokości 15 metrów i intrygował przechodniów mijających centrum Manufaktura w Łodzi, oraz śledzących relacjonowaną w mediach akcję. Społeczeństwo zadecydowało, że czerwona Altea została uwolniona z mocowania i runęła w dół z wysokości 15 metrów, rozbijając się o betonowy podest. W chwili zderzenia z ziemią, auto rozpędzone było do prędkości około 60 km/h. Były to warunki zbliżone do tych, jakie obowiązują podczas testów zderzeń czołowych przeprowadzanych przez Euro NCAP.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10273/seat-zniszczyc-11.jpeg',550,412) ) |
| --- | Dlaczego ludzie głosowali za zniszczeniem samochodu? Odpowiada Wojciech Herra - psycholog społeczny: „Decyzja o zniszczeniu samochodu pokazuje, że jesteśmy społeczeństwem, które potrafi odciąć się od konsumpcyjnego myślenia i spojrzeć na dobra materialne, nie z perspektywy ich wartości rynkowej, ale z perspektywy emocji, które wzbudza korzystanie z owych dóbr. W tym przypadku jedynym wyzwalaczem emocji mogła być decyzja o zrzuceniu. Ludzie chcieli zobaczyć jak auto, warte ponad 70 tysięcy złotych, rozbija się.”
| [
]( avascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10273/seat-zniszczyc-12.jpeg',550,412) ) |
| --- | Naoczne oględziny wraku Altei, wykazały, że integralność przedziału pasażerskiego nie została naruszona. Warto przypomnieć, że najbardziej prestiżowa niezależna europejska organizacja przeprowadzająca testy bezpieczeństwa biernego samochodów Euro NCAP, przyznała Altei maksymalną notę pięciu gwiazdek.