Dla motocyklisty: jakie rękawice motocyklowe wybrać?

Rękawice motocyklowe to drugi po kasku najważniejszy element stroju motocyklisty. Z jednej strony ochronią dłonie w razie wywrotki, a z drugiej dzięki rękawicom nie zmarzną one podczas jazdy. Podstawowe modele są tanie, dlatego nawet jeśli planujecie jeździć skuterami czy motocyklami 125, to rękawice powinny obowiązkowo znaleźć się na liście waszych zakupów.

rękawice motocykloweRękawice motocyklowe chronią przed zimnem i kontuzjami.
Źródło zdjęć: © Getty Images | davidf
Szymon Jasina
oprac.  Szymon Jasina

Kask to jedyny element stroju motocyklowego, który jest wymagany przepisami. Jednak drugim najważniejszym (choć już nieobowiązkowym) są rękawice. Dlaczego? Z dwóch powodów. Pierwszym jest bezpieczeństwo. Nawet przy małej wywrotce jest bardzo prawdopodobne, że odruchowo się podeprzecie dłońmi, a w takiej sytuacji nietrudno sobie je obetrzeć. Natomiast już przy 50 km/h może się to skończyć poważną kontuzją. Dlatego nawet podstawowe rękawice motocyklowe uchronią dłonie w takiej sytuacji.

Drugim aspektem jest ochrona przed wiatrem. Podczas jazdy to właśnie dłonie są najbardziej wystawione jego działanie. Jasne, jeśli mamy 30 stopni Celsjusza i jeździmy po mieście, to raczej dłonie nam nie zmarzną, ale już większa prędkość to zmieni. Jeszcze gorzej będzie wiosną czy jesienią. Wtedy nawet spokojna jazda w terenie zabudowanym da dłoniom w kość.

Jakie rękawice wybrać?

Oczywiście odpowiedź brzmi – im lepsze tym... lepiej. Do produkcji rękawic mogą być wykorzystywane różne egzotyczne materiały. Np. skóra z kangura będzie bardziej wytrzymała niż bydlęca, a wzmocnienia z kevlaru w kluczowych miejscach to bardzo dobry pomysł. Do tego np. stosuje się wytrzymalszy materiał na powierzchniach, które w razie upadku będą tarły o asfalt i pozwolą się po nim ślizgać, ścierając się w niewielkim stopniu. To ma dwie zalety – przy dużej prędkości rękawice się nie przetrą, a przy mniejszej pozostaną na nich tylko małe ślady i będzie ich można używać dalej bez problemu.

Nie bez znaczenia jest też kwestia przewiewności rękawic. W końcu mają one chronić przed zimnem, ale też podczas upału powinny umożliwić przepływ powietrza przy dłoniach. Wygodę i pewność trzymania natomiast poprawią szwy po zewnętrznej stronie.

Przed zakupem rękawic trzeba też sobie zadać pytanie, do jakiej jazdy będą wykorzystywane. Na rynku są dostępne modele dostosowane do jazdy w terenie, sportowej czy turystycznej. Znajdziemy też modele bardziej lub mniej uniwersalne.

Jeśli macie zamiar sporo jeździć, to warto też zastanowić się nad kupnem dwóch par rękawic – jednych na cieplejszą pogodę i drugich na chłodniejsze dni. W ten sposób zapewnicie sobie komfort niezależnie od warunków atmosferycznych, a przy częstym korzystaniu dwie pary po prostu wystarczą na dwa razy dłużej, więc sumarycznie nie będzie to większy wydatek.

Lepsze tanie niż żadne

Oczywiście rękawice z wyższej półki zapewnią większe bezpieczeństwo, komfort czy pewność uchwytu, ale nie każdy kupujący motocykl 125 cm3 za kilka tysięcy złotych będzie chciał dodatkowo wydawać np. 500 zł na rękawice z wyższej półki. Ważne jednak, żeby kupić jakiekolwiek. Najtańsze modele (ale wykonane z bezpiecznych materiałów) też się sprawdzą. Nawet uznane firmy mają w swojej ofercie podstawowe modele rękawic, które zapewnią ochronę w razie wypadku.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025