Według sondażu przeprowadzonego przez TNS wynika, że podczas zakupu opon Polacy kierują się głównie ceną oraz marką. Istotne są również parametry techniczne oraz żywotność ogumienia.
Na zlecenie Michelin TNS przepytał kierowców o najważniejsze czynniki, jakimi kierują się podczas zakupu opon. Najwięcej z nich wskazało cenę (62 proc.), zaś markę wymieniło 41 proc. z nich. Parametry techniczne wskazał co czwarty respondent zaś żywotność - niespełna co siódmy.
Odrębne pytanie dotyczyło parametrów, jakie powinna spełniać idealna opona. Badani podejmowali decyzję w oparciu o 3 cechy - bezpieczeństwo, trwałość oraz oszczędność paliwa. Większość kierowców (62 proc.) stwierdziła, że najchętniej wyposażyłaby własny samochód w opony o zrównoważonych osiągach we wszystkich wspomnianych kategoriach.
Badanie towarzyszyło tegorocznej edycji akcji "Ciśnienie pod kontrolą", która miała na celu podnoszenie świadomości kierowców oraz ich edukowanie na temat znaczenia prawidłowego ciśnienia w oponach.
Źródło: Michelin
ll/moto.wp.pl