Trwa ładowanie...

Jak szwajcarski zegarek - Porsche 911 Turbo Sportec

Jak szwajcarski zegarek - Porsche 911 Turbo Sportec
d3nbl32
d3nbl32

Precyzja oraz solidność wykonania od lat kojarzy się w Niemcami. Do perfekcji w konstruowaniu precyzyjnych mechanizmów doszli również Szwajcarzy. Firma z górzystego kraju postanowiła poprawić supersportowy bolid zza Odry. Porsche 911 po tuningu u Sporteca przypomina szwajcarski zegarek – jest szykowny, ekskluzywny, solidnie wykonany, a zarazem nie przykuwający spojrzeń ostentacyjnym wyglądem.

Na pierwszy rzut oka kruczoczarna „911-stka” nie różni się od seryjnej odmiany. Tylko wytrawni znawcy doszukają się dyskretnego dyfuzora pod przednim zderzakiem oraz stwierdzą, że skrzydło na pokrywie silnika nie zostało zaprojektowane przez stylistów Porsche.

O wiele łatwiej dostrzec nowe alufelgi i szersze opony. Wóz sprawia wrażenie jeszcze bardziej przysadzistego dzięki sportowemu zawieszeniu. Sprężyny są krótsze i sztywniejsze, a amortyzatory odznaczają się większą siłą tłumienia. Do pełni szczęścia i sportowych wrażeń warto rozważyć zasadność zakupu sportowego układu hamulcowego. Sportec proponuje umieszczenie 380-milimetrowych tarcz wraz z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Lepsze prowadzenie na zakrętach oraz zdolność do sprawnego wytracania prędkości pozwoliła pójść krok dalej – tunerzy wzięli na tapetę sześciocylindrowego boksera. Klient ma możliwość wybrania kilku poziomów mocy. Podstawowa wersja podrasowanego silnika oferuje 530 KM, najmocniejsza aż 580 KM. Dodakowe konie są zasługą nowej elektroniki, montażu większych turbosprężarek i dostosowanego do nich układu wydechowego oraz dolotowego. Większa moc trafia do skrzyni biegów poprzez wzmocnione sprzęgło.

d3nbl32

Osiągi wozu imponują. Czarne Porsche z logiem Sporteca bez trudu przekracza 330 km/h, a sprint do pierwszej „setki” trwa zaledwie 3,4 sekundy!

Modyfikacje mechaniczne zostały uzupełnione nieznaczną odmianą wystroju kabiny. Tuner proponuje wyłożenie siedzeń i kokpitu nową tapicerką. Oczywiście nie zabraknie na nich logo Sporteca.

Przyjemność prowadzenia wzmocnionego i upiększonego Porsche będzie niestety dostępna tylko dla nielicznych. Koszt zakupu, a następnie tuningu auta sięga bowiem setek tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

d3nbl32
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3nbl32
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj