Jak szwajcarski zegarek - Porsche 911 Turbo Sportec

Obraz
Obraz

Precyzja oraz solidność wykonania od lat kojarzy się w Niemcami. Do perfekcji w konstruowaniu precyzyjnych mechanizmów doszli również Szwajcarzy. Firma z górzystego kraju postanowiła poprawić supersportowy bolid zza Odry. Porsche 911 po tuningu u Sporteca przypomina szwajcarski zegarek – jest szykowny, ekskluzywny, solidnie wykonany, a zarazem nie przykuwający spojrzeń ostentacyjnym wyglądem.

Na pierwszy rzut oka kruczoczarna „911-stka” nie różni się od seryjnej odmiany. Tylko wytrawni znawcy doszukają się dyskretnego dyfuzora pod przednim zderzakiem oraz stwierdzą, że skrzydło na pokrywie silnika nie zostało zaprojektowane przez stylistów Porsche.

Obraz

O wiele łatwiej dostrzec nowe alufelgi i szersze opony. Wóz sprawia wrażenie jeszcze bardziej przysadzistego dzięki sportowemu zawieszeniu. Sprężyny są krótsze i sztywniejsze, a amortyzatory odznaczają się większą siłą tłumienia. Do pełni szczęścia i sportowych wrażeń warto rozważyć zasadność zakupu sportowego układu hamulcowego. Sportec proponuje umieszczenie 380-milimetrowych tarcz wraz z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Obraz

Lepsze prowadzenie na zakrętach oraz zdolność do sprawnego wytracania prędkości pozwoliła pójść krok dalej – tunerzy wzięli na tapetę sześciocylindrowego boksera. Klient ma możliwość wybrania kilku poziomów mocy. Podstawowa wersja podrasowanego silnika oferuje 530 KM, najmocniejsza aż 580 KM. Dodakowe konie są zasługą nowej elektroniki, montażu większych turbosprężarek i dostosowanego do nich układu wydechowego oraz dolotowego. Większa moc trafia do skrzyni biegów poprzez wzmocnione sprzęgło.

Osiągi wozu imponują. Czarne Porsche z logiem Sporteca bez trudu przekracza 330 km/h, a sprint do pierwszej „setki” trwa zaledwie 3,4 sekundy!

Obraz

Modyfikacje mechaniczne zostały uzupełnione nieznaczną odmianą wystroju kabiny. Tuner proponuje wyłożenie siedzeń i kokpitu nową tapicerką. Oczywiście nie zabraknie na nich logo Sporteca.

Przyjemność prowadzenia wzmocnionego i upiększonego Porsche będzie niestety dostępna tylko dla nielicznych. Koszt zakupu, a następnie tuningu auta sięga bowiem setek tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy