Jak się poprawia najlepszych

Obraz

Niemiecka firma tuningowa z Solingen zajmująca się chip tuningiem postanowiła wziąć na swój warsztat najmocniejsze w historii Porsche 911 GT2.

Obraz

Są samochody, które już od urodzenia przez wielu uważane są za wyjątkowe i dopieszczone w każdym szczególe. Z drugiej strony są ludzie, dla których nie ma rzeczy idealnych i których nie dało by się poprawić. Do tych drugich z pewnością można zaliczyć inżynierów firmy tuningowej Wimmer Rennsporttechnik Solingen GmbH, którzy postanowili dopracować topowe Porsche 911 GT2.

Już w standardzie osiągi opuszczającego bramy fabryki w Zuffenhausen auta są więcej niż wystarczające. Silnik o przeciwsobnym układzie cylindrów (bokser) o pojemności 3.6-litra przy wsparciu dwóch turbosprężarek generuje moc 530 KM i moment obrotowy o wartości 684 Nm. To pozwala autu osiągnąć pierwszą "setkę" w czasie 3,7 sekundy, z kolei wartość 160 km/h pojawia się na liczniku po 7,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza odmawia dalszego "marszu" dopiero przy wartości 330 km/h. Można odnieść wrażenie, że lepiej już się nie da, a jednak panowie z Wimmer RS mieli inne zdanie na ten temat.

Obraz

Wynikiem ich pracy są zmodyfikowane turbosprężarki, głowica cylindrów, komputer sterujący pracą silnika, a także zastosowanie nowego sportowego wałka rozrządu oraz sportowego układu wydechowego z bardzo wydajnymi katalizatorami. Efekt? Moc silnika wzrosła do 680 KM, a moment obrotowy osiągnął wartość 870 Nm, co przy okazji wymusiło zmianę fabrycznego sprzęgła na wytrzymalsze, sportowe. Jak to wszystko ma się do osiągów auta? Bardzo dobrze, gdyż 100 km/h ujrzymy po 3,4 sekundy, 200 km/h po 9,78 sekundy, a 300 km/h to kwestia 25,8 sekundy. Prędkość maksymalna także nie pozostała obojętna na poczynione zmiany i wzrosła do wartości 356 km/h.

Naturalnie specjaliści z Wimmer RS zadbali by auto mogło sprostać nowym, lepszym osiągom i wyróżnić się nieco na ulicy. W tym celu zmodyfikowano zawieszenie, które oparto na elementach sygnowanych logo H&R, a na osiach zamontowano 20-calowe felgi firmy Sportec z oponami Dunlop Sport-Maxx GT w rozmiarze 235/30 z przodu i 325/20 z tyłu. Dodatkowo fabryczne obudowy lusterek i końcówkę tylnego spoilera zastąpiono odpowiednikami wykonanymi z włókna węglowego. Samo nadwozie może być pokryte zestawem naklejek mówiących jasno z jakim autem mamy do czynienia.

Koszt zestawu modyfikacji zaproponowanego przez Wimmer RS to 29 800 EUR, czyli ok. 15% wartości nowego Porsche 911 GT2. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę ok. 28% przyrostu mocy i momentu obrotowego, cena wydaje się być propozycją niemal nie do odrzucenia.

Źródło artykułu: Moto Target
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła