Jaguar XJ220

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

10 / 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

11 / 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

12 / 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro