Jaguar XJ220

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

/ 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

10 / 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

11 / 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

12 / 1220 lat najszybszego Jaguara

Obraz
© zdjęcie producenta

Nazywał się XJ220, bo rozpędzał się do 220 mil na godzinę. Miał lekką konstrukcję i wspaniały wygląd, który zachwyca do dziś. Arcydzieło Jaguara obchodzi 20 urodziny.

Pierwszy koncept XJ220 pojawił się na targach British Motor Show w 1988 r. Z kolei pierwszy egzemplarz produkcyjny został ukończony w 1992 r. Od tego momentu minęło już 20 lat, a XJ220 wciąż zachwyca.

Konstrukcja dwumiejscowego bolidu drogowego została urzeczywistniona przy użyciu zaawansowanych struktur aluminiowych, a przy projekcie Jaguar współpracował z firmą TWR. Gotowy samochód ważył 1454 kg i był napędzany silnikiem 3,5 l V6. Moc 542 KM trafiała na koła tylne poprzez 5-stopniową przekładnię z dwutarczowym sprzęgłem AP Racing. Koła miały średnicę 18 cali. XJ220 osiągał 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła ponad 350 km/h. Nawet dziś liczby te robią wrażenie. W momencie, w którym superszybki Jaguar trafił na drogi kosztował 470 tys. funtów (dziś jest to równowartość ok. 740 tys. funtów). Do 1994 roku na rynek trafiło 275 egzemplarzy.

Z okazji 20 urodzin życzymy wszystkim XJ220 zdrowia i długich prostych, aż po horyzont.

(źródło: mototarget.pl)

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę