Jaguar XF Sportbrake
Kombi z klasą
Jaguar to marka premium, która idzie obok głównego nurtu kreowanego przez niemiecką konkurencję. Teraz prezentuje drugie swoje kombi
Jaguar to marka premium, która idzie obok głównego nurtu kreowanego przez niemiecką konkurencję. Brytyjskie samochody nie mają może jakości z jakiej słyną konkurenci, ale bez problemu nadrabiają to stylem. Luksusowe samochody z dodatkiem sportowego charakteru przez lata dostępne były tylko w klasycznych wersjach nadwoziowych.
Po przejęciu marki przez Forda i wprowadzeniu do sprzedaży najmniejszego X-Type'a zaszła zmiana i w ofercie Jaguara pojawiło się pierwsze kombi. Teraz, gdy za sterami zasiadają przedstawiciele firmy Tata, pojawi się kolejny praktyczny Jaguar. Tym razem przyszedł czas na nieco większy model XF.
Z przodu XF Sportbrake pozostał taki sam, a wszystkie zmiany miały miejsce za drugim słupkiem. Jaguar zdecydował się na klasyczne kształty, które niestety zabierają nieco charakteru XF-a. Z drugiej strony konserwatywne rozwiązanie jest mniej ryzykowne dla nowego samochodu na rynku. Bagażnik Jaguara w wersji kombi oferuje 550 l, a po rozłożeniu tylnej kanapy 1675 l. Jest to zbliżony wynik do BMW serii 5 Touring i Audi A6 Avant - jedynie Mercedes wyróżnia się tutaj lepszymi parametrami.
Ortodoksyjni fani marki raczej nie wybiorą wersji Sportbrake, jednak pomoże ona brytyjskiemu producentowi w zdobyciu nowych klientów.