Jaguar w Genewie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Największa premiera na stoisku Jaguara podczas salonu samochodowego w Genewie to bez wątpienia nowy Jaguar XF z nadwoziem kombi. Marka zaprezentowała także nowe modele Jaguara XK i XKR Special Edition.

Model Sportbrake to opcja dla tych, którzy chcą połączenia cech użytkowych z komfortem i elegancją. Istotne modyfikacje nie spowodowały zmian w prowadzeniu auta, które zachowało swoje walory. Zmianie uległa natomiast przestrzeń w tylnej części samochodu, bowiem podwyższona linia dachu daje dodatkowe 48 mm przestrzeni nad głową pasażerów. Wymiary nowego kombi są zbliżone do wersji sedan. Szerokość oraz rozstaw osi pozostają na tym samym poziomie. Długość nadwozia wynosi 4966 mm. To o 5 mm więcej od standardowej wersji. Przestrzeń ładunkowa Jaguara XF Sportbrake to 1970 mm długości i 1064 mm szerokości.

Pojemność bagażowa nowego Jaguara XF w wersji kombi wynosi 550 litrów, a po rozłożeniu tylnych siedzeń wzrasta do1675 litrów. Łatwo uzyskać tę przestrzeń, dzięki dźwigni do zdalnego składania tylnych foteli, które dzielą się teraz w proporcji 60/40. Dodatkowo, w modelu Sportbrake zastosowano pneumatyczne zawieszenie tylne, które dzięki opcji samopoziomowania, zapewnia stabilność i ten sam prześwit, bez względu na wagę załadunku.

Nowy Jaguar Sportbrake został wyposażony w 8-biegową, automatyczną skrzynię oraz silniki wysokoprężne: czterocylindrowy o pojemności 2,2 l oraz sześciocylindrowy – 3,0 l. Dla najbardziej wymagających klientów Jaguar planuje wprowadzić model XFR Sportbrake, z benzynowym silnikiem V8 5,0 l.

Marka Jaguar zaprezentowała także nowe, specjalne edycje modelu XK i XKR, zarówno w wersji coupe, jak i cabrio. Wprowadzono dyskretne zmiany w wyglądzie samochodów, jak 20-calowe, aluminiowe felgi. Dostępna jest także nowa kolorystyka. Jednak najwięcej zmian przeprowadzonych zostało we wnętrzu, dzięki zestawowi wykończeniowemu „Artisan”. Sportowe siedzenia pokryto skórą w dwóch odcieniach, dodano także akcenty z aluminium.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła