Jacek Czachor: będzie trudniej

Obraz
Źródło zdjęć: © orlenteam.pl

Były miejsca, gdzie można było pędzić, osiągnąłem nawet przez chwilę prędkość 171 km/h, ale nie podpalam się tym. Ten rajd się dopiero zaczął, nie ma więc czym się podniecać - mówi Jacek Czachor w wywiadzie dla "Przeglądu Sportowego".

Mało kto spodziewał się, że może pan zacząć Rajd Dakar tak rewelacyjnie, od drugiego miejsca. Przed startem zapowiadał pan spokojną jazdę na pierwszych etapach.

Jacek Czachor: I nie szalałem. Były miejsca, gdzie można było pędzić, osiągnąłem nawet przez chwilę prędkość 171 km/h, ale nie podpalam się tym. Ten rajd się dopiero zaczął, nie ma więc czym się podniecać.

Co może pan powiedzieć o pierwszym etapie?

Odcinek był bardzo szybki i łatwy. Musiałem być skoncentrowany na prędkości. Moje założenie było takie, żeby nikt mnie nie wyprzedził, a niekoniecznie ja musiałem kogoś wyprzedzić. Ale dogoniłem i wyprzedziłem Thierry'ego Bethysa. Miałem piękną drogę, bez kurzu. Kłopoty zaczęły się na tankowaniu.

Co to było?

Zorientowałem się, że mam problemy z musem, taką pianką wypełniającą opony. Trochę werwy mi ubyło. Potem wychodząc z zakrętu przyspieszałem powoli, żeby koło nie buksowało, bo wtedy szybko można rozwalić oponę. Ale i tak wyszło z niej białe płótno. Po drodze jeszcze miałem małą awarię, zatrzymałem się na dwie minuty. Kabel od włączania zapłonu mi się odczepił, ale szybko wyjąłem kombinerki i ścisnąłem go.

Inni motocykliści też mieli problemy z oponami. Z czego to wynikało?

To podłoże przy hamowaniu aż wyrywa klocki, gumy strasznie szybko się ścierają. W motocyklu Cyrila Depres mus całkiem się stopił. Opona nadawała się do tego, żeby ją zerwać i wyrzucić. Dobre 40 km jechał na samej feldze. Inni, którzy mają koła dętkowe, też je poprzebijali. Na szczęście mnie to ominęło. Moje doświadczenie zaprocentowało. Pokazałem, że potrafię zwolnić, by w efekcie być szybszy, wygrać.

Po drugim etapie spadł pan na piąte miejsce. Jak będzie dalej?

Dwa lata temu zakończyłem Dakar drugim miejscem na ostatnim etapie i to było moje najlepsze osiągnięcie. Teraz to wyrównałem. Jeśli chodzi o klasyfikację generalną, to dwa razy byłem 10. Chciałbym to poprawić. Czekam na trudniejsze etapy. Drugi etap pojechałem spokojnie, bo wiem, że prawdziwe ściganie zacznie się później. Ten rajd to maraton i zdarzy się jeszcze wiele niespodzianek.

_ Więcej w Przeglądzie Sportowym _

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy