Przez ostatni tydzień trwały testy w Bahrajnie, gdzie w warunkach atmosferycznych zbliżonych do Melbourne dziewięć zespołów jeździło bolidami z pakietami aerodynamicznymi szykowanymi na inaugurację. W drugim z sześciu dni testowych Heidfeld i Kubica wykonali po sto okrążeń, podczas których symulowano wyścig. Niemiec wykręcił wówczas czas jednego okrążenia 1.30,469 min., co do wczoraj było najlepszym wynikiem w Bahrajnie. Jednak teraz wszyscy w BMW Sauber narzekają, że bolid za często się psuje.
- Chodzi o skrzynię biegów. To zaczyna być irytujące - przyznał dyrektor techniczny zespołu Willy Rampf, kiedy bolid Kubicy dwukrotnie stanął w środę na torze. Wczoraj obaj kierowcy BMW Sauber także stawali z powodu usterek.
Nowa skrzynia tzw. nieprzerwanej zmiany biegów jest najbardziej ekscytującą nowinką techniczną w tym sezonie. Mechaniczny system wybiera następne przełożenie, zanim układ napędowy zostanie odłączony od poprzedniego. To bardzo istotne ulepszenie, bo kierowca F1 podczas wyścigu zmienia biegi ok. 2500 razy. Wyliczono, że dzięki nowej skrzyni można zaoszczędzić 0,3 s na okrążeniu, czyli ok. 20 s na dystansie Grand Prix!
_ rel="nofollow">Więcej w "Gazecie Wyborczej" _Więcej w "Gazecie Wyborczej"