Iroc – wizja Sirocco

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10296/iroc-vw-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Czasem jest tak, że auta studyjne zapowiadają modele produkcyjne mające debiutować w najbliższej przyszłości. Czasem jednak „concept car” ukazuje wizje bardziej odległej przyszłości, która nie jest przewidziana w planach produkcyjnych, a więc w większym stopniu jest owocem swobodnej, nieskrępowanej realiami kreacji projektantów.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10296/iroc-vw-05.jpeg',550,413) ) |
| --- | Volkswagen Iroc odwołuje się do legendarnego niegdyś modelu Sirocco zaprojektowanego przed ponad trzydziestoma laty Giorgetto Giugiaro. Iroc – tak samo jak Sirocco – charakteryzuje się pięknem opartym na prostocie. Poza tym - podobnie jak każdy niemal Volkswagen – cechuje się dbałością o walory funkcjonalne. Widać to wyraźnie choćby po tym, ze projektanci odstąpili od bardzo efektownej koncepcji coupe z opadającym ku tyłowi dachem, bo kształty coupe – choć piękne – w nieunikniony sposób ograniczają przestrzeń ponad głową pasażerów tylnej kanapy. Iroc najwyraźniej ma być autem sportowym, które przewieźć może wygodnie czworo dorosłych z bagażem (obszerny bagażnik, szeroka klapa tylna ułatwiająca załadunek)

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10296/iroc-vw-06.jpeg',550,412) ) |
| --- | Do napędu Iroca przewidziano chlubę Volkswagena: turbodoładowany silnik TSI pracujący w technice bezpośredniego wtrysku. Moc przenosi zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Dysponujący kompresorem i turbosprężarką silnik osiąga moc maksymalną 155 kW/ 210 KM. Jak wyjaśnia producent, największą zaletą silnika jest nie wartość osiągów maksymalnych, a elastyczność. Kompresor likwiduje typową dla normalnych silników benzynowych z turbosprężarką słabość w dolnym zakresie prędkości obrotowych, turbosprężarka natomiast daje moc przy wyższych prędkościach obrotowych.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Jako, że niedawno Volkswagen wprowadził do sprzedaży Coupe cabriolet Eos, wątpliwe, by w najbliższym czasie podjął produkcję modelu adresowanego do tej samej grupy odbiorców. Połączenie piękna i funkcjonalności sugeruje jednak, że Iroc nie jest jedynie fantazją projektantów, a przymiarką do kolejnego, wyraźnie sportowego modelu Volkswagena.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025