Ile naprawdę palą hybrydy?
W każdym z segmentów znajdziemy ciekawe modele, które potrafią zaskoczyć ekonomicznością.
Samochody miejskie
Mówiąc o oszczędnym samochodzie, zwykle mamy na myśli auto z silnikiem Diesla lub instalacją LPG. Jak się jednak okazuje, osoby jeżdżące głównie w mieście powinny śmiało przyjrzeć się ofercie pojazdów hybrydowych. W każdym z segmentów znajdziemy ciekawe modele, które potrafią zaskoczyć ekonomicznością.
Na kolejnych slajdach przedstawimy najciekawsze naszym zdaniem modele z różnych segmentów wraz z rzeczywistym spalaniem. Wartości te pochodzą nie z katalogów producentów, ale z raportów kierowców skupionych wokół serwisu spritmonitor.de. Zrzesza on użytkowników aut skrupulatnie wyliczających spalanie swoich samochodów.
Wśród małych samochodów oferta tradycyjnie pojętych hybryd ogranicza się do dwóch modeli:
Toyota Yaris Hybrid: średnie spalanie 4,8 l/100 km
Toyota CH-R: b.d.
Samochody kompaktowe i małe crossovery
Toyota Prius (120 KM): 5,1 l/100 km
Toyota Auris (136 KM): 5,2 l/100 km
Kia Niro (141 KM): 5,4 l/100 km
Lexus CT (136 KM): 5,4 l/100 km
Volkswagen Golf GTE (204 KM): 6,7 l/100 km
Toyota RAV4 Hybrid (197 KM): 6,8 l/100 km
Samochody klasy średniej
Mitsubishi Outlander PHEV plug-in (121 KM): 3,9 l/100 km
Volkswagen Passat GTE plug-in (218 KM): 4,0 l/100 km
Mercedes Klasy C plug-in (279 KM): 5,4 l/100 km
Volvo V60 D6 PHEV (288 KM): 5,4 l/100 km
Ford Modeo Hybrid plug-in (187 KM): 5,8 l/100 km
BMW serii 3 330e (252 KM): 6,1 l/100 km
DS DS5 Citroen DS5 (200 KM): 6,1 l/100 km
Lexus IS 300h (223 KM): 6,4 l/100 km
Lexus NX 300h (195 KM): 7,4 l/100 km
Samochody luksusowe
Volvo XC90 plug-in (407 KM): 4,8 l/100 km
Lexus GS 300h (223 KM): 6,4 l/100 km
Lexus GS 450h (345 KM): 8,6 l/100 km
BMW X5 xDrive40e (313 KM): 8,7 l/100 km
Range Rover Sport SDV6 Hybrid (340 KM): 10,8 l/100 km
Lexus LS 600h (445 KM): 14,9 l/100 km
Wszystko wskazuje na to, ze przyszłość motoryzacji należy do samochodów z ogniwami paliwowymi. Nim jednak zaczną one dominować na naszych ulicach, upłyną lata. Do tego czasu auta hybrydowe są najlepszą propozycją dla osób, które poruszają się głównie po mieście. Chodzi tu nie tylko o spalanie, które jest niższe niż w przypadku aut z silnikiem Diesla, ale i o awaryjność. Rankingi pokazują, że na nieprzewidziane wizyty u mechanika narzekać nie będą ci, którzy wybiorą hybrydy z niewysilonymi silnikami benzynowymi. Źródło: spritmonitor.de
Opracował: Tomasz Budzik, Wirtualna Polska