Dwie kolejne nagrody w ostatnim czasie „padły łupem” marki Mitsubishi. Tym razem polskie media uhonorowały modele Pajero oraz Lancer.
Mitsubishi Pajero - flagowa terenówka spod znaku Trzech Diamentów i samochód, który 12-krotnie tryumfował w Rajdzie Dakar, zwyciężył w kategorii 'auto na bezdroża' w konkursie Auto Lider, organizowanym przez miesięcznik "Auto Moto" oraz tygodnik "Motor". Kandydatami do tytułu w tej kategorii było 21 modeli debiutujących na polskim rynku w 2007 roku. Wybór najlepszych spośród nich należał do czytelników obydwu czasopism.
„Jestem dumny, że mogę dziś odebrać tę nagrodę. Wielokrotnie udowodniliśmy, że terenowe samochody Mitsubishi radzą sobie w najtrudniejszych warunkach. Czytelnicy Auto Moto i Motoru uznali Pajero za najlepszy samochód na bezdroża. Bardzo dziękujemy im za to wyróżnienie - powiedział Tsumutoku Yamada, Prezes Zarządu MMC Car Poland podczas uroczystej ceremonii wręczania nagród.
W kategorii 'auto na bezdroża' Mitsubishi Pajero pokonało 21 modeli konkurencji takich jak m.in. Land Rover Defender, Mercedes-Benz GL, Audi Q7, BMW X5, Jeep Patriot, Porsche Cayenne GTS i Volkswagen Touareg.
W szóstej edycji konkursu Auto Lider, który trwał od listopada 2007 do stycznia 2008 roku, głosy oddało 127 634 czytelników, wybierających spośród 154 aut w 9 kategoriach.
Czwarta generacja modelu Pajero zadebiutowała w Europie na początku 2007 roku. Zaprojektowany na podstawie zdobytych doświadczeń jako prawdziwy pojazd terenowy, Pajero przejmuje wszelkie nowinki stosowane dotychczas w pojazdach typu soft-road. Aby zachować ciągłość i integralność wizerunku, Pajero pozostaje jednak klasycznym pojazdem terenowym, okazując tym samym szacunek 2,5 mln użytkowników na całym świecie, wybierającym go nieprzerwanie od 1982 roku i korzystających z wizerunku cierpliwie wypracowanego na trasach Rajdu Dakar od 1983 roku.
Tymczasem Mitsubishi Lancer Sedan zdobył prestiżowy tytuł w konkursie na Najlepsze Auto Playboya 2007, organizowanym przez polską edycję miesięcznika "Playboy". Dynamiczna, sportowa i nowoczesna sylwetka, dobre osiągi i własności jezdne to tylko nieliczne cechy, które skłoniły członków jury do głosowania na Lancera. Auto pokonało wszystkie modele w swojej klasie, m.in. Toyotę Corollę sedan i Hondę Civic City.
Konkurs Playboya ma długą tradycję. W 15 edycjach plebiscytu wzięło udział już kilkaset samochodów. Członkowie jury to prawdziwi motoryzacyjni eksperci i entuzjaści - jest wśród nich najbardziej znany polski kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc, wytrawny rajdowiec Andrzej Koper i popularni dziennikarze motoryzacyjni (Włodzimierz Zientarski, Andrzej Borowczyk, Marcin Klimkowski i Rafał Jemielita).
Nowy Lancer, produkowany w japońskiej fabryce Mizushima, łączy w sobie najlepsze cechy Mitsubishi Motors: technologię Project Global, niezrównaną japońską niezawodność, doskonałe własności jezdne, drapieżną, nowoczesną, japońską stylistykę, bogate, rajdowe doświadczenie oraz dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości.
Arkadiusz Tomala, Dyrektor Zarządzający w MMC Car Poland twierdzi, że “Lancer to najważniejszy model w naszej tegorocznej ofercie. Już latem powitamy w Polsce Lancera Evolution a jesienią pięciodrzwiową wersję Lancer Sportback i napędzany na cztery koła Lancer Ralliart. W sumie chcielibyśmy sprzedać w tym roku 2000 lancerów.”
Według zgodnej opinii członków jury, “cywilny Mitsubishi Lancer w swojej najnowszej odsłonie naprawdę spełni pokładane w nim oczekiwania”.
Źródło: Samar, MMC Car Poland