| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12488/i30-hyundai-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Pomimo całego uznania dla poczynań koreańskiego koncernu motoryzacyjnego z dystansem odnieść się można do zapewnień umieszczonych w komunikacie prasowym, wedle których „Hyundai i30 jest początkiem nowej ery w przemyśle motoryzacyjnym”. Choć jednak model ten nie wstrząśnie zapewne światową motoryzacją, to i tak może sporo namieszać w europejskim segmencie aut kompaktowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12488/i30-hyundai-04.jpeg',550,281) ) |
| --- | Hyundai Accent, - chwalony za bezawaryjność - nie wzbudzał jednak zachwytów. Dlatego konstruując model i30 producent oparł się na swej nowej filozofii, wedle której „i” oznacza inspirację, inteligencję i innowację. Począwszy od i30, wszystkie modele marki hyundai będą oznaczane alfanumerycznie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12488/i30-hyundai-09.jpeg',550,412) ) |
| --- | W kwestii szczegółów technicznych producent podaje, że i30 odznaczać się będzie sporą przestrzenią wewnątrz auta (dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2650 mm. Bazową jednostką będzie 109 konny benzynowy silnik 1,4, a dla amatorów sportowych wrażeń przeznaczono dwulitrową jednostkę benzynową o mocy 143 KM. idealnie nadająca się do jazdy po drogach szybkiego ruchu. Amatorzy diesli mają do dyspozycji dwie wersje silnika CRDi o pojemności 1.6-litra: 90 i 115KM.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Nieznana jest jeszcze dokładna data jesiennej premiery i30 w Polsce. Co do cen, to wolno przypuszczać, że nie będą one znacząco wyższe od bliźniaczego modelu produkowanego w ramach jednego koncernu, to jest Kii c’eed, która w wersji podstawowej kosztuje poniżej 45 tys zł.