KoreaĆska poprawnoĆÄ
Segment kompaktowych crossoverĂłw jest obecnie bardzo mocno obsadzony. Niemal kaĆŒdy producent ma swego przedstawiciela w tej klasie pojazdĂłw. Hyundai postawiĆ na produkt globalny, sprzedawany na wiÄkszoĆci kontynentĂłw. OdszedĆ teĆŒ od nazwy poprzednika (ix35), powracajÄ c jednoczeĆnie do znanego w latach 90. Tucsona. Nowy model ma zagroziÄ dominacji Nissana, Volkswagena i Hondy. Czy mu siÄ uda?
Tucson to jeden z najĆadniejszych samochodĂłw ostatnich lat koreaĆskiego koncernu. Designerzy postawili na obĆe ksztaĆty naznaczone wieloma dynamicznymi przetĆoczeniami. CaĆoĆÄ mierzy 447,5 centymetra dĆugoĆci, 185 szerokoĆci i 165 wysokoĆci. Wymiarami wiÄc nie wyrĂłĆŒnia siÄ na tle segmentu, czego nie moĆŒna powiedzieÄ o charakterystycznym froncie z LED-owymi ĆwiatĆami do jazdy dziennej i niemal pionowo schodzÄ cej w stronÄ zderzaka pokrywie bagaĆŒnika (za dopĆatÄ 2000 zĆotych unoszona elektrycznie). Do wyboru klienta pozostajÄ jeszcze trzy rozmiary obrÄczy (16, 17 i 19 cali), a takĆŒe jeden z jedenastu lakierĂłw metalicznych lub perĆowych.