| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8845/neos-hyundai-01.jpeg',550,402) ) |
| --- | Hyundai konsekwentnie realizuje plan, by wzrost sprzedaży odbywał się nie poprzez ekspansję prostych i stosunkowo tanich modeli, ale dzięki wprowadzaniu aut coraz bardziej wysublimowanych. Widać to wyraźnie nie tylko w przypadku coraz bardziej dopracowanych modeli seryjnych – jak chociażby nawa Sonata, ale także projektów studyjnych, które wyznaczyć mają przyszłość marki Hyundai. Niedawno we Frankfurcie przedstawiono, mający wejść do „klasy GTI” Accent, a teraz w Tokio prezentuje się Neos.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8845/neos-hyundai-03.jpeg',550,346) ) |
| --- | Neos zapowiadany jest jako auto klasy „Crossover Utility Vehilce”, czyli taki miejski samochód, którym można pojeździć po drogach nieutwardzonych, bo z terenówką niewiele ma to wspólnego. Wygląd Neosa nie rzuca chyba na kolana, bo pozbawiony jest oryginalności. Nie sama jednak uroda wystawia świadectwo temu modelowi. Jest on naszpikowany elektroniką, którą dotychczas montuje się w autach klasy wyższej luksusowych marek. Zamontowano bowiem z przodu kamery, a przednie lampach doposażono w działający na podczerwień system ułatwiający jazdę po zmroku. Przedni grill i reflektory kryją czujniki ostrzegające przez zderzeniem i zbliżeniem do obiektu znajdującego się z przodu. Wewnątrz auta kryją się trzy rzędy siedzeń, a producent zapewnia, że pasażerowie dwóch tylnych rzędów doświadczać mogą komfortu właściwego podróżom prywatnym odrzutowcem (ciekawe, co ze stewardessami?). Nad przednią szybą zamontowano wyświetlacz systemu multimedialnego, zaś wskazania komputera pokładowego i obraz rejestrowany przez
kamery ukazują się na wyświetlaczu zamontowanym w panelu środkowym.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8845/neos-hyundai-05.jpeg',550,346) ) |
| --- | Hyundai Neos napędzany jest całkiem nowym silnikiem benzynowym o ośmiu cylindrach mieszczących 4,6 litra pojemności skokowej. Permanentny napęd na 4 koła przekazywany jest za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni automatycznej. Fakt, że producent nie podaje żadnych parametrów eksploatacyjnych silnika znaczyć może, że jest to motor opracowywany z myślą o produkcji seryjnej, a prace nad nim jeszcze się nie skończyły.
Neos z pewnością nie wytycza żadnych nowych kierunków w motoryzacji światowej, ale… potwierdza realizowanie nowego kierunku marki Hyundai. Już w nieodległej przyszłości koreański producent wprowadzać może do produkcji coraz bardziej luksusowe modele, które gotowe zagrozić wciąż jeszcze silniejszym prestiżowo europejskim i japońskim markom.