Hyundai i30: goni konkurencję
Cały czas najważniejszym segmentem europejskiego rynku motoryzacyjnego są kompaktowe hatchbacki. Nic zatem dziwnego, że paryska premiera nowego Hyundaia i30 budzi spore zainteresowanie. Aby nadążyć za konkurentami, Koreańczycy musieli sporo się napracować.
Nowy Hyundai i30 to przede wszystkim zupełnie zmieniona konstrukcja. Wzorem innych modeli w tej klasie, nadwozie jest lżejsze, ale też bardziej sztywne, co przełoży się na lepsze właściwości jezdne. Nowość znajdziemy też pod maską – turbodoładowany silnik 1,4 l o mocy 140 KM, który jest bezpośrednią odpowiedzią na podobne konstrukcje Volkswagena. Również wzorem niemieckiej firmy, Hyundai będzie oferował swój samochód z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową. Bardziej oszczędni będą mogli zdecydować się na nowy silnik 3-cylindrowy o pojemności 1,0 l.