Hybrydowy bolid Audi
Elektryczny bolid Audi
Prezentacja nowego wyścigowego Audi miała zaskoczyć wszystkich. Inżynierowie z Ingolstadt, wyposażyli bowiem najnowszy bolid w częściowo zelektryzowany układ napędowy.
Audi R18 e-tron quattro to pierwszy samochód wyścigowy, który korzysta nie tylko z silnika spalinowego. Dzięki dołączeniu częściowego napędu elektrycznego Audi ma nadzieję na rozpoczęcie nowej ery w wyścigach LMP1. Pierwszy sprawdzian nowy bolid zaliczy 5 maja w 6-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps w Belgii.
Jak widać, technologie napędu elektrycznego zaczęły wkraczać także do wyścigów samochodowych. Na razie jest to tylko częściowa hybrydyzacja jednostek spalinowych, jednak jest to tylko początek zmian w układach napędowych. Czy tak szybki postęp technologiczny może w niedalekiej przyszłości odesłać klasyczne silniki spalinowe do lamusa? Z pewnością nie możemy określić dokładnej daty, ale wiemy, że jest to nieuchronne.
Prezentacja nowego wyścigowego Audi miała zaskoczyć wszystkich. Inżynierowie z Ingolstadt, wyposażyli bowiem najnowszy bolid w częściowo zelektryzowany układ napędowy.
Audi R18 e-tron quattro to pierwszy samochód wyścigowy, który korzysta nie tylko z silnika spalinowego. Dzięki dołączeniu częściowego napędu elektrycznego Audi ma nadzieję na rozpoczęcie nowej ery w wyścigach LMP1. Pierwszy sprawdzian nowy bolid zaliczy 5 maja w 6-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps w Belgii.
Jak widać, technologie napędu elektrycznego zaczęły wkraczać także do wyścigów samochodowych. Na razie jest to tylko częściowa hybrydyzacja jednostek spalinowych, jednak jest to tylko początek zmian w układach napędowych. Czy tak szybki postęp technologiczny może w niedalekiej przyszłości odesłać klasyczne silniki spalinowe do lamusa? Z pewnością nie możemy określić dokładnej daty, ale wiemy, że jest to nieuchronne.