Zakłady Audi w Ingolstadt wzbogaciły się o nietypowy nabytek. Jest nim hybrydowa lokomotywa, która będzie transportowała elementy produkcyjne i gotowe auta.
Ma ona moc 1 000 KM i zastąpiła dotychczas używaną, konwencjonalną odpowiedniczkę. Nowa lokomotywa nie emituje spalin, a w trybie jazdy elektrycznej może pracować przez dwie godziny. W przerwach jej akumulator jest ładowany za pomocą wtyczki plug-in. Podczas jazdy pracę wspiera silnik wysokoprężny.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Poza aspektem ekonomicznym (niższe zużycie paliwa) istotnymi zaletami jest mniejsza niż dotychczas emisja dwutlenku węgla do atmosfery (o ok. 60 ton mniej w skali roku). Hybrydowy układ napędowy jest również znacznie cichszy od klasycznego odpowiednika.
Przez tereny należące do fabryki Audi w Ingolstadt przebiegają tory kolejowe o długości 18 km. Każdego dnia, do stacji kolejowej Ingolstadt Północ dociera piętnaście pociągów towarowych przeznaczonych dla Audi. Dostarczają one części karoserii, silniki, skrzynie biegów oraz gotowe do sprzedaży samochody z innych fabryk koncernu.
ll/moto.wp.pl