Honda stawia na elektryfikację jednośladów. Wymienne baterie i nowe modele już niebawem

Elektromobilność coraz mocniej wkracza nie tylko do świata samochodów, ale i motocykli. Honda ogłasza swą gotowość na wyzwania przyszłości i przedstawia plan na najbliższe lata.

Honda EM1eHonda EM1 e
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Aleksander Ruciński

Nie od dziś wiadomo, że Honda zamierza osiągnąć neutralność węglową do 2050 roku. Dotyczy to wszystkich produktów marki. Osiągnięcie celu wspomoże elektryfikacja - zarówno samochodów, jak i motocykli. To ważna decyzja nie tylko dla firmy, ale i całej branży. W końcu Honda jest największym producentem jednośladów na świecie, ze zdolnością produkcyjną na poziomie 20 mln rocznie.

Honda traktuje elektryfikację tej gałęzi rynku priorytetowo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dział motocykli stanie się neutralny węglowo już w latach 40. Firma nie ukrywa, że będzie to duże wyzwanie.

"Elektryfikacja nie oznacza jednak prostej wymiany silników spalinowych na elektryczne – to temat dużo bardziej złożony, gdyż oprócz przyjazności dla atmosfery, pojazdy Hondy mają dawać radość z jazdy ich użytkownikom oraz być przyjazne również dla nich, czyli łatwe w obsłudze" – czytamy w komunikacie marki.

Łatwość w obsłudze ma objawiać się np. systemem wymiennych baterii. Honda pracuje obecnie nad ich standaryzacją po to, by czynność wymiany akumulatora była jak najszybsza i najprostsza.

Producent spodziewa się największej popularności elektrycznych jednośladów tam, gdzie jednoślady w ogóle cieszą się sporym wzięciem. Mowa przede wszystkim o rynkach rozwijających się.

W skali globalnej Honda planuje wprowadzić 10 elektrycznych maszyn już przed 2025 rokiem. Część z nich ma trafić także do Europy. Pierwszym będzie elektryczny skuter EM1 e, który zadebiutował w listopadzie 2022 roku podczas targów motocyklowych w Mediolanie.

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀