Honda NSX

None

Obraz

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Ponad 20 lat temu Honda stworzyła samochód nietypowy dla producenta znanego z produkcji popularnego modelu Civic. Auto sportowe, mające konkurować z Ferrari, ale ponadto stylowe i posiadające duszę, czyli nietypowe dla japońskiej motoryzacji.

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Honda NSX (w Ameryce Północnej sprzedawana jako Acura) powstawała w czasie, gdy japoński producent powrócił do Formuły 1, tym razem jako dostawca silników i chciał podkreślić swoje sportowe aspiracje.

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Pierwszy samochód koncepcyjny został zaprezentowany w 1984 roku, jednak dopiero w 1990 klienci mogli zakupić tę nietypową Hondę.

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

W jego tworzeniu brało udział wielu kierowców wyścigowych ze słynnym Ayrtonem Senną na czele (który zdobył wszystkie swoje tytuły mistrzowskie w bolidach napędzanych jednostkami Hondy).

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Celem Hondy była rywalizacja z największymi markami, w tym Ferrari (jako konkurent modelu 348).

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Sam silnik V6 nie był najmocniejszą stroną NSX, dosłownie. Choć wyjątkowo zaawansowany technicznie miał tylko 3 litry pojemności i produkował 270 KM (od roku 1997 - 290 KM z 3.2 V6).

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Był to pierwszy samochód posiadający monocoque wykonany całkowicie z aluminium. Również rama i elementy zawieszenia powstały z tego lekkiego metalu.

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Twórcy wzorowali się na myśliwcach, dzięki czemu konstrukcja miała zapewnić jak najlepszą widoczność w każdym kierunku.

/ 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Dzięki lekkiej konstrukcji i zaawansowanemu silnikowi Honda NSX przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund (4,9 s dla wersji Type-R).

10 / 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Dzięki ponadczasowej stylistyce NSX z drobnymi modyfikacjami by ł produkowany do 2005 roku.

11 / 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Model NSX startował w japońskiej serii wyścigowej Super GT aż do 2009 roku.

12 / 12Japońskie Ferrari

Obraz
© zdjęcie producenta

Japoński samochód był w stanie przejechać pętlę toru Nurburgring w czasie 7:56, czyli szybciej niż nowsze i o około 100 KM mocniejsze Ferrari 360.

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka