Honda NSX
None
Japońskie Ferrari
Ponad 20 lat temu Honda stworzyła samochód nietypowy dla producenta znanego z produkcji popularnego modelu Civic. Auto sportowe, mające konkurować z Ferrari, ale ponadto stylowe i posiadające duszę, czyli nietypowe dla japońskiej motoryzacji.
Japońskie Ferrari
Honda NSX (w Ameryce Północnej sprzedawana jako Acura) powstawała w czasie, gdy japoński producent powrócił do Formuły 1, tym razem jako dostawca silników i chciał podkreślić swoje sportowe aspiracje.
Japońskie Ferrari
Pierwszy samochód koncepcyjny został zaprezentowany w 1984 roku, jednak dopiero w 1990 klienci mogli zakupić tę nietypową Hondę.
Japońskie Ferrari
W jego tworzeniu brało udział wielu kierowców wyścigowych ze słynnym Ayrtonem Senną na czele (który zdobył wszystkie swoje tytuły mistrzowskie w bolidach napędzanych jednostkami Hondy).
Japońskie Ferrari
Celem Hondy była rywalizacja z największymi markami, w tym Ferrari (jako konkurent modelu 348).
Japońskie Ferrari
Sam silnik V6 nie był najmocniejszą stroną NSX, dosłownie. Choć wyjątkowo zaawansowany technicznie miał tylko 3 litry pojemności i produkował 270 KM (od roku 1997 - 290 KM z 3.2 V6).
Japońskie Ferrari
Był to pierwszy samochód posiadający monocoque wykonany całkowicie z aluminium. Również rama i elementy zawieszenia powstały z tego lekkiego metalu.
Japońskie Ferrari
Twórcy wzorowali się na myśliwcach, dzięki czemu konstrukcja miała zapewnić jak najlepszą widoczność w każdym kierunku.
Japońskie Ferrari
Dzięki lekkiej konstrukcji i zaawansowanemu silnikowi Honda NSX przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund (4,9 s dla wersji Type-R).
Japońskie Ferrari
Dzięki ponadczasowej stylistyce NSX z drobnymi modyfikacjami by ł produkowany do 2005 roku.
Japońskie Ferrari
Model NSX startował w japońskiej serii wyścigowej Super GT aż do 2009 roku.
Japońskie Ferrari
Japoński samochód był w stanie przejechać pętlę toru Nurburgring w czasie 7:56, czyli szybciej niż nowsze i o około 100 KM mocniejsze Ferrari 360.