Honda EM1 e: to pierwszy elektryczny skuter japońskiej marki w Europie
Zgodnie z zapowiedziami motocyklowy oddział Hondy wjeżdża w świat elektromobilności. Model EM1 e: to pierwszy krok i Japończycy postanowili nie ryzykować – jest to przedstawiciel popularnego segmentu najmniejszych skuterów na prąd.
Elektryczne motocykle to egzotyka, ale miejskie skutery na prąd nie są już rzadkością. Dlatego właśnie to tego typu jednoślad jest pierwszym elektrycznym modelem Hondy. Jest to skuter będący elektrycznym odpowiednikiem spalinowych modeli 50 cm3. Oznacza to prędkość maksymalną 45 km/h i montowany przy tylnym kole silnik o maksymalnej chwilowej mocy 2,3 KM, jednak spory moment obrotowy ma zapewnić niezłe przyspieszenie.
Honda EM1 e: wyposażona jest w akumulator o pojemności 29,4 Ah. Według Japończyków przekłada się to na zasięg 41,3 km, z czego 30 km pokonywanych jest przy dostępnej pełnej mocy. W trybie ekonomicznym natomiast można przejechać ok. 48 km. Sam akumulator jest wyjmowany i waży 10 kg. Można go ładować w domu za pomocą podłączanej do zwykłego gniazdka ładowarki o mocy 270 W. Uzupełnienie prądu od 25 do 75 proc. zajmuje 160 minut, natomiast od 0 do 100 proc. 6 godzin. Jak podaje Honda – akumulator ma zachowywać dobrą pojemność aż przez 2500 cyklów ładowania.
Mimo znajdującego się pod siedzeniem akumulatora wygospodarowano tam jeszcze mieszczący 3,3 l schowek, natomiast przy kierownicy znajduje się kieszeń na półlitrową butelkę. Jednak typowo dla modeli elektrycznych, jeśli chce się mieć naprawdę użyteczną przestrzeń bagażową, to trzeba dokupić kufer centralny – ten oferowany przez Hondę dla modelu EM1 e: ma 35 l. Z przodu znalazł się też haczyk na siatkę i gniazdo USB pozwalające naładować telefon.
Nieduży akumulator oznacza, że masę skutera udało się ograniczyć do 95 kg. Jednoślad mierzy 1860 mm długości, 680 mm szerokości i 1080 mm wysokości. Siedzisko natomiast znajduje się na poziomie 740 mm. Za hamowanie odpowiada 190-milimetrowa tarcza z przodu i 110-milimetrowy bęben z tyłu. Przy czym w momencie użycia tylnego hamulca system CBS rozdzieli siłę hamowania i uruchomi też przedni hamulec dla poprawy bezpieczeństwa.