Trwa ładowanie...

Honda EM1 e: to pierwszy elektryczny skuter japońskiej marki w Europie

Zgodnie z zapowiedziami motocyklowy oddział Hondy wjeżdża w świat elektromobilności. Model EM1 e: to pierwszy krok i Japończycy postanowili nie ryzykować – jest to przedstawiciel popularnego segmentu najmniejszych skuterów na prąd.

Honda EM1 e:Honda EM1 e:Źródło: Honda
d3xvvwh
d3xvvwh

Elektryczne motocykle to egzotyka, ale miejskie skutery na prąd nie są już rzadkością. Dlatego właśnie to tego typu jednoślad jest pierwszym elektrycznym modelem Hondy. Jest to skuter będący elektrycznym odpowiednikiem spalinowych modeli 50 cm3. Oznacza to prędkość maksymalną 45 km/h i montowany przy tylnym kole silnik o maksymalnej chwilowej mocy 2,3 KM, jednak spory moment obrotowy ma zapewnić niezłe przyspieszenie.

Honda EM1 e: wyposażona jest w akumulator o pojemności 29,4 Ah. Według Japończyków przekłada się to na zasięg 41,3 km, z czego 30 km pokonywanych jest przy dostępnej pełnej mocy. W trybie ekonomicznym natomiast można przejechać ok. 48 km. Sam akumulator jest wyjmowany i waży 10 kg. Można go ładować w domu za pomocą podłączanej do zwykłego gniazdka ładowarki o mocy 270 W. Uzupełnienie prądu od 25 do 75 proc. zajmuje 160 minut, natomiast od 0 do 100 proc. 6 godzin. Jak podaje Honda – akumulator ma zachowywać dobrą pojemność aż przez 2500 cyklów ładowania.

Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda

Mimo znajdującego się pod siedzeniem akumulatora wygospodarowano tam jeszcze mieszczący 3,3 l schowek, natomiast przy kierownicy znajduje się kieszeń na półlitrową butelkę. Jednak typowo dla modeli elektrycznych, jeśli chce się mieć naprawdę użyteczną przestrzeń bagażową, to trzeba dokupić kufer centralny – ten oferowany przez Hondę dla modelu EM1 e: ma 35 l. Z przodu znalazł się też haczyk na siatkę i gniazdo USB pozwalające naładować telefon.

d3xvvwh

Nieduży akumulator oznacza, że masę skutera udało się ograniczyć do 95 kg. Jednoślad mierzy 1860 mm długości, 680 mm szerokości i 1080 mm wysokości. Siedzisko natomiast znajduje się na poziomie 740 mm. Za hamowanie odpowiada 190-milimetrowa tarcza z przodu i 110-milimetrowy bęben z tyłu. Przy czym w momencie użycia tylnego hamulca system CBS rozdzieli siłę hamowania i uruchomi też przedni hamulec dla poprawy bezpieczeństwa.

Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Honda EM1 e: Honda
Honda EM1 e:Źródło: Honda
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj